Rješenje je u udruživanju kroz klastere ili zadruge. Samo udruženi naši proizvođači mogu postati prava konkurencija europskim proizvođačima. Samo udruženi mogu ponuditi dovoljne količine koje će zadovoljiti europske trgovce. Kad ponudite malu količinu, mnogi europski trgovci s vama više uopće ne žele razgovarati. Oni traže dostatne količine i to čitavu godinu.
Na sunčan dan u Sunčanoj ulici Sunčani sajam. U ponudi ručno izrađeni suveniri, eko-hrana, prirodna kozmetika. Za mlade proizvođače, sajam je prvi susret s potrošačima.
'Sajam je prije svega namjenjen onima koji se žele afirmirati, a nemaju prigodu na konvencionalan način', kaže Ljiljana Olujić iz udruga EcoruralNet.
>> Slaba utjeha: Od Hrvatske lošije samo Grčka i Venezuela
Zahvaljujući europskome novcu, na ovom su sajmu štandovi za izlagače besplatni. Vjetar je to u leđa malim obrtima i obiteljskim poljoprivredim gospodarstvima. Zajednički je lakše i jeftinije promovirati se, ali i prodavati proizvode. Mali proizvođači postaju toga svjesni.
'Kroz to umrežavanje i razmjenu ideja, stvara se nešto novo. Zaista se stvara jedna kvalitetna sinergija i mi smo doista optimistični', kaže Olujić.
Unatoč kriznoj godini, optimistični su i proizvođači. Prostora ima. Otvara se veliko europsko tržište.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.