Je li trojka - trojka ili to treba i opisno pojasniti? Novi kurikulum upravo to predviđa. Za jedne to je korisno, no drugi strahuju da će učitelji zapravo biti zatrpani pisanjem opisnih ocjena.
U prva dva razreda osnovne, ukinule bi se brojčane zaključne ocjene. Umjesto njih kategorije - potrebna podrška, ostvareni ishodi i iznimno ostvareni ishodi. Učenici bi se i tijekom godine ocjenjivali po kategorijama.
'Možda je i to primjeren oblik za njih s obzirom da se učenici adaptiraju, navikavaju na školu', rekao je Nikica Mihaljević iz udruge ravnatelja osnovnih škola.
Od trećeg razreda pa sve do kraja srednje bi kao i do sada imali zaključnu ocjenu, ali uz opis postignuća. Tako bi profesori davali procjenu kakav je učenik u komunikaciji i suradnji, kakva mu je samoinicijativnost i samostalnost, ali i odgovornost.
'Puno više učeniku može značiti informacija da određeni pristup učenju koji je koristio nije dobar i da može koristiti neki drugi koji može dovesti do boljih rezultata', pojasnila je Zrinka Ristić Dedić, članica ekspertne skupine.
'Već i sama brojčana ocjena koju mi koristimo pokazuje sve te podatke. Prema tome, ako je ocjena od 2 - 3 onda se zna da je to nešto ispod razine', smatra Biljana Bujić Grgić, profesorica matematike.
Dio profesora smatra da će ih to i dodatno opteretiti. Dijete bi, kažu, trebalo biti u centru svega, ali...' to ne može biti dok je učitelj toliko opterećen administriranjem da 24 sata radi na tablicama, izvještajima, postocima itd.', kaže učiteljica Višnja Kalafatić.
'Zadano je puno jasnije i transparentnije koji su elementi očekivanja, vrednovanja, u tom smislu neke stvari su puno transparentnije postavljene', pojašnjava Ristić Dedić.
Pa bi u tom dijelu, smatraju u ekspertnoj skupini, profesorima trebalo biti lakše.