Vozni park Hrvata sve je stariji

Njemačka se rješava starih dizelaša. Hoće li hrvatsko tržište biti preplavljeno?

Njemačka se želi riješiti starih automobila s dizelskim motorima pa njihovim vlasnicima daje potporu i do 10 tisuća eura. Istražili smo hoće li njemački dizelaši stariji od 12 godina preplaviti domaće tržište.

Jednima potpore, a drugima jeftini zagađivači. Njemačka se rješava starih dizelskih automobila i to uz izdašne subvencije države.

"Ako će velike države EU poticati kupnju novih ekološki podobnijih automobila, vjerojatno će se na tržištu povećati veća količina rabljenih i jeftinijih automobila s dizelskim motorima", rekao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Trgovci rabljenim automobilima ne vjeruju da će njemački dizelaši preplaviti hrvatsko tržište.

"Ove godine bitno je poskupljen uvoz automobila s većim ispuštanjem CO2, čime se naša država zaštitila od uvoza starijih vozila i većih zagađivača", rekao je trgovac rabljenih vozila Perko Klarić.

Iako je u srpnju u Hrvatskoj registrirano više od 4.000 novih, većina otpada na aute za iznajmljivanje.

Stariji automobili uzrokuju više prometnih nesreća

Svaki mjesec u Hrvatsku se uveze oko 4.000 rabljenih automobila. Prosjek njihove starosti je oko 10, a dolazak novih dizelaša će dignuti prosjek godina i ovako starom voznom parku. Ovu godinu završit ćemo u prosijeku s 13 godina starim automobilima.

"Neupitna je činjenica da su stariji automobili manje tehničke pouzdanosti. Ona ima izravan učinak na sigurnost na cesti. Dakle, to će sigurno imati utjecaj na povećan broj prometnih nesreća kako općenito, tako i sa smrtno stradalim osobama", rekao je Pejić.

Manjim trošarinama i većim subvencijama za kupnju novih automobila, slažu se stručnjaci, može se promijeniti izgled domaćeg voznog parka.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr