Zbog nedovoljno napuhanih guma u Europi se svake godine potroši tri milijarde litara goriva više.
Iz Njemačkog autokluba (ADAC) savjetuju mjerenje tlaka u gumama svaka dva tjedna. Poručuju da čak i pola bara niža vrijednost od propisane mijenja vozne karakteristike automobila, kao što su put kočenja i pogoršan prolazak zavojima.
Veći otpor kotrljanja guma znači da se troši tri decilitra više goriva na 100 kilometara, a bilanca toga je na razini Europe ta da se svake godine potroši tri milijarde goriva više. Također, ne preporučuje se ni da tlak u gumama bude previsok jer to negativno utječe na udobnost vožnje, a trošenje je također neravnomjerno.
Ispravan iznos tlaka u gumama može se pronaći u korisničkom priručniku, B-stupu vozačevih vrata, na naljepnici u pretincu za rukavicu i na mrežnoj stranici proizvođača.
Proizvođači guma radi udobnosti vožnje obično navode samo minimalni tlak.
"Povećanje od 0,2 bara jedva je primjetno u smislu udobnosti, ali smanjuje potrošnju goriva bez žrtvovanja sigurnosti", savjetuje ADAC-ov stručnjak Ruprecht Müller.
Tlak u gumama najbolje je izmjeriti prije vožnje ili nakon nekoliko prijeđenih kilometara. Idealna vanjska temperatura je 20 Celzijevih stupnjeva, piše HAK.