Brojni su razlozi onih koji kao svoje omiljeno prijevozno sredstvo biraju bicikl. 'Ne samo da je trošak nikakav s biciklom, nego zato što izbjegavam i gužve, malo se fizički rekreiram, oznojim se', kaže Ante Gudelj, biciklist.
U prilog tome idu i brojke. U gotovo svakoj europskoj zemlji prodaja bicikala premašuje prodaju automobila. 'Stvar je vrlo logična, to je zbog ekonomske krize koja traje već petu godinu', rekao je Zoja Crnečki, iz Sektora za industriju HGK.
Tako je u Njemačkoj prošle godine prodano 880 tisuća bicikala više od automobila, a u Velikoj Britaniji čak milijun i pol. Manje automobila prodaje se i u Francuskoj, Italiji i Španjolskoj. Trend prati i Hrvatska.
>> Ovako izgleda prvi hrvatski PAMETNI električni bicikl!
'Jedan od razloga porasta i korištenja bicikala u Hrvatskoj je ekonomska kriza, ali i zdravi i zeleni trend načina života', kaže Crnečki. Prodaja automobila u prošloj godini smanjila se za 24 %, a uvezeno je više od 200 tisuća bicikala u vrijednosti od 20 milijuna američkih dolara. Proizvođača u Hrvatskoj samo je nekoliko, no postoji prostor za širenje.
'Na nivou su butik proizvodnje. Imamo i značajnog proizvođača električnih bicikala. Proizveo ih je 100, a nadamo se da će to biti naš izvozni proizvod', kaže Crnečki. Porast biciklista u glavnom gradu ne prati i kvaliteta infrastrukture, upozoravaju iz Sindikata biciklista.
'I dalje su biciklisti zapravo zgurani na pločniku, koji je ionako uzak i za pješake, a kamoli za bicikliste', rekao je Mislav Kirac iz Sindikata biciklista. Poručuju kako se na biciklizam treba gledati kao na dio rješenja problema prometnih gužvi. Jedan od dobrih primjera u Hrvatskoj je Osijek.
Biciklisti će se složiti, to nije samo prijevoz od točke A do točke B. Nekima je i terapija. Uz promjene životnih navika i ekološku osviještenost, biciklizmu se smiješi sjajna budućnost.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook