Preporuka Lonely Planeta

Mistična Istra među svjetskim regijama koje se obavezno trebaju posjetiti

Slika nije dostupna
Zamislite Toscanu, oduzmite malo gužve, snizite cijene, a dodajte pak nešto mistike i dobit ćete Istru. Tim riječima počinje tekst u jednom od najpoznatijih turističkih vodiča na svijetu, 'Lonely Planet', u kojem su Istru smjestili na visoko drugo mjesto svjetskih regija koje svakako treba posjetiti.

Bogata povijest koja seže tisućljećima unatrag i majka priroda izuzetno široke ruke. To se može primijeniti na veći dio Hrvatske obale, no u Istri je sve, čini se ipak malo drukčije. 'Građani koji se bave turizmom su vrijedni ljudi koji imaju strpljenja i koji putuju i koji razmišljaju dugoročno', uvjeren je Tullio Fernetch, vlasnik malog hotela, u kojem su sve sobe zauzete.

>> Kulturni turizam: Žele više od mora, zanimaju ih palače i povijest

Dugoročno i vizionarski razmišljati nije uvijek jednostavno. 'Kada smo u funkciju dali prvi objekt koji se nalazi u Kanfanaru, onda smo shvatili da je to budućnost turizma u Istri, taj ruralni turizam', rekla je Danijela Putnik. I zaista, unutrašnjost Istre odavno je dostigla, ako ne i prestigla njezinu obalu.  'Turisti najviše vole da dođu kod nas, da se ugodno osjećaju i kvalitetno i dobro pojedu i da je domaći ambijent', pojasnio je ugostitelj Aleksandar Stefanov.

Mir i netaknuta priroda

Mir je na velikoj cijeni. Upravo zbog mira i netaknute prirode i Luca Bresciani iz Brescie u Istru dolazi najmanje dva do tri puta na godinu. Ali ne samo zbog toga. 'Imamo pse. Tu u Istri nalazimo mnoga mjesta, hotele, kampove u kojima su i oni dobrodošli. Čak i restorane. Mnogo više nego u Italiji', rekao je Luca.

Gosti poput Luce znaju što žele i svoja odredišta pomno biraju. Nove tehnologije od velike su pomoći. 'Svi su internetom naoružani i tako da baš uz pomoć, ne samo naših internetskih stranica, nego i jako puno prate ljude i njihova zapažanja odnosno njihove priče i njihove preporuke', rekao je vinar Peter Poletti. Enogastronomska priča, u Istri dovedena do savršenstva, zaokružuje cijelu sliku. Sretni turisti i još sretniji turistički djelatnici slika su koju želimo cijeloj Hrvatskoj. Dobar primjer imamo, treba ga samo pažljivo i drugdje primijeniti.