Ministar Butković na početku je istaknuo da je riječ o najvažnijoj reformi.
"Autoceste smo zadržali u rukama hrvatskih građana, a ovom reformom čitav sustav držimo oduživim", istaknuo je ministar Butković.
"Oko 2033. očekujemo da ćemo čitav dug u potpunosti i isplatiti", dodao je Butković.
Ministar Butković podsjetio je i da se u procesu restrukturiranja posegnulo i za nekim nepopularnim mjerama, poput sezonskog povećanja cestarina.
"Odlukom (na sjednici Vlade) danas smo uštedjeli najmanje 350 milijuna godišnje", naglasio je Butković. Dodao kako je to vrijednost reda veličine projekta Pelješkog mosta.
Nakon ministra Butkovića o svemu je govorio i ministar financija Zdravko Marić.
"Mislim da je ovo jedan velik i značajan iskorak", istaknuo je i naglasio da HAC, HC i Autocesta Rijeka-Zagreb ovim restrukturiranjem smanjuju troškove kamata za jednu trećinu.
Podsjetio je i da je Svjetska banka od samog početka bila konstruktivan partner u restrukturiranju postojećih dugova te da osam hrvatskih banaka sudjeluje u kreditu za te tri kompanije.
"Naš je model da se popravi operativno poslovanje i prihodi te smanjenje tereta obveza financijskih dugova", rekao je Marić i podsjetio na to da je Vlada Zorana Milanovića primjerice nudila samo jedno rješenje prije toga, odnosno monetizaciju autocesta, kao pravo rješenje.
"U našem modelu cijelo je vrijeme pozitivan novčani operativni tijek, odnosno kompanije će biti sposobne same otplaćivati teret duga", istaknuo je ministar financija.
"Od ukupnih 5 milijardi eura, ukupno je 3,1 milijarda restrukturirana", naglasio je. "Od ukupno 69 kreditnih aranžmana, mi otplaćujemo i restrukturiramo njih 38", rekao je Marić.
Oba ministra rekla su i da je istovremeno u čitavom procesu ušteđeno oko 50 milijuna eura.
Ministar Marić najavio je da će Vlada i u 2019. imati sličnu aktivnost, kao ove i 2017. godine.