Kad bi komunikacija između pacijenta i liječnika bila bolja, smatra ministar zdravlja Dario Nakić, gotovo pola problema i komplikacija prilikom liječenja ne bi bilo. Pa je ministar Nakić poslao naputak kliničkim bolnicama da moraju uvesti sat informacija. U tih sat vremena, liječnik mora biti dostupan pacijentu i njegovoj obitelji.
'Prekrasni su! Šta god sam trebala, pitala, sve je bilo objašnjeno, rečeno. Stvarno, prezadovoljna', rekla je pacijentica Ana koja je tek stigla s operacije, a zahvaljujući dobroj njezi liječnika i medicinskih sestara, osjeća se jako dobro.
Upravo je dobra komunikacija između pacijenta i liječnika vrlo bitna u procesu liječenja. 'Moguće je da se dogode moguće komplikacije. Ako vi to dobro iskomunicirate sa pacijentom, onda su i te moguće komplikacije, koje nisu nekada i bezazlene i često puta budu i jako ozbiljne, drugačije ih shvaća i pacijent i njegova rodbina', kazao je doktor Mario Ćorić iz Klinike za ženske bolesti i porode Zagreb.
'Mislim da je to svakom pacijentu jako bitno. Da možete pitat što vas zanima i da vam daju odgovore', kazala je pacijentica Ana.
Zbog toga je ministar Nakić odlučio uvesti sat informacija. 'Zadnji sat radnog vremena bit će posvećen informacijama pacijentima i njihovoj rodbini koja traži dolazit informacije', rekao je ministar zdravlja, Dario Nakić.
Iako pozdravljaju ministrovu inicijativu, Udruga bolničkih liječnika boji se, da zbog nedostatka liječnika, nekada će biti problem izdvojiti tih sat vremena. 'Vi s tih sat vremena ili koliko god ćemo odvojiti vremena za nekakav komunikacijski termin između pacijneta i liječnika u sustavu, zapravo kradete tih sat vremena njegovog posla kojeg doktor može odraditi unutar zdravstvenog sustava', kazala je Ivana Šmit iz HUBOL-a.
Ministar vjeruje kako će unatoč velikoj količini posla, liječnici i medicinske sestre uspjeti biti dostupni. 'I uvjeren sam da je barem 50% problema koji se događaju i razno raznih medijskih istupa, posljedica takvih nekomunikacijskih odnosa', dodaje ministar Nakić.
Bolnički liječnici slažu se što će sat informacija biti unutar bolnice, a ne kako je prije znalo biti i telefonskim putem. Što je nerijetko moglo dovesti i do zlouporabe. 'Pozdravljam inicijativu da se informacije o zdrav. stanju pacijenta daju isključivo unutar bolničkog kruga', dodaje Šmit.
Liječnici kažu kako su oni i do sada bili dostupni pacijentima, no ovaj sat informacija dodatno će pojačati povjerenje pacijenta prema liječniku što je i itekako bitno u liječenju.