Neizvjesna sudbina brodogradilišta

Marić Uljanik smatra lekcijom: "Ako se nešto neodgovorno radi, to dođe na teret poreznih obveznika"

1/1 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Vlada je na sjednici u srijedu raspravljala, između ostaloga, o Uljaniku. Brodogradilištu je u osam godina država dala 7,5 milijardi kuna jamstava, no čini se kako rješenja još uvijek nema.

Uoči sjednice Vlade, na pitanja novinara koja su se ticala Uljanika odgovarali su resorni ministri. Čini se kako strateški partner Uljanika, Danko Končar traži još jednog strateškog partnera kako bi bili zajednički partneri, uz državu.

"S obzirom na sastanke koji su se dogodili tijekom utorka, to su provjerene i točne informacije. U ovom trenutku ne znam detaljnije, no koliko sam čuo, sastanci su bili u utorak kasno popodne. Detaljnije informacije trebale bi biti jasnije tijekom dana", kazao je ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta, Darko Horvat.

Prema informacijama koje ima, kako je dodao, radi se o jednom od naručitelja brodova, australskoj tvrtki koja bi ušla u Uljanik. "O detaljima ne znam ništa, tijekom dana bi trebao dobiti više informacija", dodao je. Potvrdio je kako plan restruktuiranja i dalje podrazumijeva prenamjenu zemljišta. Što se deblokade i sanacije tiče, kazao je kako se nada da bi do deblokade računa Uljanika moglo doći tijekom dana u srijedu.

"Ja sam rekao vrlo jasno - modelu (brodogradnje), takvom, došao je kraj. Neki drugi modeli, održivi, koji će otvoriti perspektivu brodogradnje - da, ali na ovakav način više ne ide", zaključio je Horvat dodavši: "Analiza koje je radio kolega Marić pokazuje vrlo velike brojke i, na kraju, porezni obveznici će snositi jedan dio te sanacije".

Ministar Marić o Uljaniku

Država zbog Uljanika treba opet uskočiti s 200 milijuna eura. Ministar financija Zdravko Marić kazao je kako se tim povodom  iznosi izvješće na Vladi kako bi građani znali na čemu i na koji način država jamči i što sve sada dolazi na naplatu. Dodaje kako je Uljanik svima jedna dobra lekcija.

"Već sam nekoliko puta rekao da se o tome trebalo razmišljati onog časa kad su se donosile odluke Vlade o izdavanju jamstva odnosno ugovaranju takvih brodova. Sada je evidentno da to nije bilo realno sve skupa za isporučiti i sada to dolazi na naplatu. Što se tiče daljnjih koraka, trebamo svi skupa izvući lekciju i naučiti na svojim greškama. U izvješću stoji da su jamstva izdavana, vrijeme je proteklo, a neki brodovi nisu ni započeti", dodao je istaknuvši kako ovo ne smatra niti svojom niti pogreškom Vlade čiji je dio. "Govorim o prethodnim vladama. O takvim stvarima treba voditi brigu. Mi govorimo o brodogradnji, nitko ne spori da to ima vrijednosti kao gospodarska djelatnost, ali ima i nekih drugih grana i djelatnosti", kazao je.

Ministar financija Zdravko Marić kazao je da je Uljanik u većinski privatnom vlasništvu, no "država je tu da pomogne tamo gdje treba pomoći na neke određene načine. U ovom trenutku vidimo da su svi ti dugovi i problemi došli na naplatu i mi to moramo servisirati."

Od 90. godine je u brodogradnju dano 30 milijardi kuna. Marić objašnjava kako je taj novac otišao: "Svaka četvrta kuna prihoda u brodogradilište je došla iz džepova poreznih obveznika. Sada je ovo još jedan dodatni pokazatelj i dokaz da, ako se nešto neodgovorno radi, to opet dođe na kraju na teret državnog proračuna odnosno svih poreznih obveznika". Dodao je da su mnoge zemlje napustile model podupiranja brodogradnje. "No, bez obzira na ovako veliki trošak, neće doći do ugroze javnih financija. Sigurno da nije ugodno ali porezno rasterećenje stupa na snagu kako smo najavili", zaključio je Marić.