Nakon sastanka u Banskim dvorima ministar financija Zdravko Marić dao je izjavu za medije. Komentirao je robnu razmjenu Hrvatske i Francuske rekavši da su postoji prostora za napredak.
''Prostora za napredak postoji. Znamo koliko su dugo francuski ulagači na području Istre, znamo koliko se puno ulagalo i koliko će ulagati, i do ovih novijih projekata, poput zračne luke'', naveo je Marić.
''Istaknuli smo da je od prvog dana mandata ove vlade da je fokus na gospodarskim pitanjima, sve ono što nas tišti. Bez jakog gospodarstva teško da možemo tražiti adekvatna rješenja na te izazove. Zato smo i krenuli s poreznom reformom'', rekao je.
Kada je riječ o kupnji Rafala, Marić kaže da je to vjerojatno dodatno pojačalo interes Francuske za Hrvatsku. ''Prezentirao sve što smo učinili na poreznom planu, da smo dva doprinosa ukinuli u potpunosti. Kamo sreće da možemo još nešto učiniti s tim doprinosima, ali znamo kakvo nam je stanje'', kaže i dodaje to ulagačima dobro zvuči.
Nije Zagreb jedini u problemima
Osvrnuo se na stanje u Gradu Zagrebu i najave o pokretanju ovršnih postupaka u Holdingu.
''Zagreb je jedan od najvećih proračunskih korisnika, među pet najvećih. Imamo tri razine iz perspektive države. Prva je središnji državni proračun kao najveći, potom niz izvanproračunskih korisnika i onda jedinice lokalne samouprave. Bilo bi deplasirano da kažem da ih dijelimo. Gledamo ih kao cjelinu, od Zagreba do najmanje jedinice i pravila vrijede za sve. Zagreb nije jedini s kojim komuniciramo'', rekao je ministar.
''S Tomaševićem imam redovitu, intenzivnu komunikaciju po pitanju financija. Bila je ona odluka o beskamatnom zajmu, između ostalog Sisačko-moslavačka županija i Zagreb će biti najveći korisnici jer je šteta od potresa najveća, da im se pomogne sa svakodnevnim poslovima dok se ne krene s intenzivnijim korištenjem europskih fondova i nekih drugih izvora'', kaže.
Komentirao je porast cijena energenata i goriva. ''To spada u djelokrug brige države o građanima. Porezna politika je tu da da svoj doprinos, ali kamo sreće da se sve isključivo može riješiti poreznom politikom. Na puno primjera možemo ustvrditi da je odgovor niječan'', kazao je.
Objašnjava da se kroz neizravno oporezivanje želi doprinijeti smanjenju cijena kako bi građani s najnižim primanjima to mogli osjetiti.
''U segmentu hrane, onog očekivanog ili ekonomski opravdanog snižavanja cijena ni u tim trenutcima nije došlo. Možda je najvišim dijelom to bilo vidljivo kod električne energije. Onaj trošarinski sustav, što se tiče isporuke pogonskih goriva, benzina i dizela, ta formula je ista godinama. Pratimo i uspoređujemo, današnje cijene nafte su oko 80 dolara po barelu. Cijena dizela, odnosno benzina, među najvišim je u zadnjih nekoliko godina. To su sve stvari koje trebamo uzimati u obzir'', rekao je ministar. Dodaje da se i druge države članice u istim problemima.
Kada je riječ o cijenama trošarina, Marić poručuje da ništa nije nedodirljivo. ''Sve je predmet rasprava. Ako smatramo da ćemo tako polučiti neke efekte, na to smo spremni. I mi smo građani, i ja odem u dućan i vidim kolika je cijena jestivog suncokretovog ulja ili artikla druge vrste'', kaže.