Crveni alarm na hrvatskim prometnicama - 272 poginule osobe i više od 2300 teško ozlijeđenih - dovoljno razloga da se svi dignu na noge.
Ministar Davor Božinović zbog toga najavljuje oštrije kazne. "Pokrenut ćemo određenu zakonsku inicijativu u smislu pooštravanja kazni za počinitelje teških prometnih nesreća, pogotovo one koji spadaju u kategoriju recidivista", rekao je Božinović.
A takvih je u vikend policijskim akcijama oko 40. Minstar je tom brojkom nezadovoljan. Upravo zbog njih raspravljalo se i o najstrožim kaznama.
"Po našem mišljenju bi se vozilo, kao sredstvo počinjenja kaznenog djela, trebalo tretirati na način da se ono oduzme čak i ukoliko nije vlasnik vozila i vlasnik vozila bi morao preuzeti odgovornost kome je to vozilo dao", rekao je Božinović za Dnevnik Nove TV.
Ovakvim zakonskim rješenjima potporu je dala i struka. Sve to, kažu, trebalo bi nas maknuti s europskog dna, kada su stradavanja u pitanju.
"Cilj nam je, prije svega, da spriječimo da se nesreće događaju, odnosno da svi sudionici u prometu prihvate da je pravilno ponašanje u prometu nužnost, a ne potreba", kaže Rajko Horvat s Prometnog fakulteta.
Za najstrože kazne zalažu se dugi niz godina i u udruzi Sigurnost u prometu, no dodaju da sudski procesi moraju biti kraći i učinkovitiji.
"Iskustvo u svijetu je pokazalo da je najbolja mjera pojačan broj kontrola od strane prometne policije i to na mjestima u vrijeme kada se najčešče prekršitelji pojavljuju na cestama i rade najteže prometne prekršaje", kaže Milan Pajnić iz udruge Sigurnost u prometu.
Božinović, pak, kaže da sustav penaliziranje i preventive i represive zapravo ne daje rezultate koje bi trebao davati te da se zbog toga nešto mora mijenjati.
Nova rješenja trebala bi ubrzati i provedbu zakona. Sve bi prema nekim procjenama, moglo zaživjeti već s prvim danima iduće godine.