Vlada računa na europska sredstva

10 GODINA ČEKANJA Pogledajte konačan izgled Pelješkog mosta

U Vladi očekuju da će most biti financiran s maksimalnih 85 posto iz europskih izvora.

Gotova studija izvodljivosti pokazala je da je najbolje rješenje povezivanja juga Hrvatske Pelješki most, a ne podmorski hoteli ili brze ceste.

Gradnja mosta trebala bi početi na proljeće, a sve bi trebalo stajati nešto manje od tri milijarde kuna. U Vladi očekuju da će most biti financiran s maksimalnih 85 posto iz europskih izvora. Bit će dug gotovo dva i pol kilometra, širok oko 22 metra, a imat će i dvije vozne trake, svaka širine 3,5 metra. Maksimalna brzina vožnje bit će 90 km/h. Žitelji Pelješca na ovo čekaju deset godina. Novaca, uvjerava premijer Zoran Milanović, ima, a na projektu se radilo tri godine.

Matanović: BiH i Hrvatska dogovaraju gradnju Pelješkog mosta

'Danas smo potpuno u pravu kad kažemo da će se taj most graditi, da će početi vrlo brzo i da će procedura biti provedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine. Nismo potpisivali nikakve ugovore iza kojih ne stoje financijska sredstva, to je pogrešno', rekao je premijer.

Ukupna vrijednost projekta je oko 2,8 milijardi kuna, a samog mosta 1,55 milijardi. U Vladi očekuju da će most bit financiran s maksimalnih 85 posto iz Europskih izvora. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić kaže da je Ministarstvo razvoja novac osiguralo u HBOR-u.

'Tristo milijuna eura koje mi koristimo plaćamo, nakon što nam se odobri faktura to nam se vrati, i imate fond onda koji se vrti isto kao i dubrovačka zračna luka.'

Iz HDZ-a prozvali Vargu za blefiranje oko reforme zdravstva

Most će, osim što će spojiti zemlju u jednu cjelinu, olakšati i život Pelješanima. Gradnja mosta, uvjeravaju u HDZ-u, mogla je početi i prije, a evo kako je premijer Milanović govorio 2011. godine.

'Ono što je potrebno, povezati autocestom, modernom cestom koja će produžiti od Ploča preko doline Neretve, preko teritorija BiH i južne županije negdje u Dubrovačko primorje.'

Bivši premijer Ivo Sanader uoči svakih izbora pokretao je nevidljive radove. 'Hrvatsku konačno fizički povezujemo mostom', govorio je tada.

Do početka radova treba izraditi studiju utjecaja na okoliš, izmijeniti građevinsku i lokacijsku dozvolu, pripremiti projektnu dokumentaciju i prijaviti projekt za sufinanciranje.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook