UGASIO SE MIG-21

Nova drama u zraku: Pada kao cigla!

Slika nije dostupna
Tijekom leta MiG-a 21 HRZ-a u srijedu zrakoplovu se ugasio motor, no tragedija je ipak izbjegnuta jer ga je pilot uspio ponovo upaliti i sigurno sletjeti u zračnu bazu na Plesu.

Motor MiG-a 21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva iznenada se ugasio tijekom leta u srijedu, neslužbeno doznajemo iz pouzdanih izvora, a tragedija je izbjegnuta samo prisebnošću pilota koji ga je uspio ponovo upaliti i sigurno sletjeti u zračnu bazu na Plesu.

Incident se dogodio na letu iznad Brodsko-posavske županije, a u trenutku kada je motor MiG-a 21 prestao raditi preko radioveze se čulo: "Pada kao cigla!".

U Ministarstvu obrane nisu nam potvrdili, ali ni demantirali gašenje motora, već kažu samo da se dogodio "jedan tehnički problem".

"Možemo potvrditi da se dogodio jedan tehnički problem na zrakoplovu tijekom leta nakon čega se zrakoplov vratio u zračnu bazu na Plesu. U ovom trenutku još uvijek se obavljaju svi potrebni tehnički pregledi kako bi se utvrdilo zbog čega je došlo do toga", stoji u odgovoru odnosa s javnošću MORH-a. 

Unatoč prethodnoj najavi da će MiG-ovi HRZ-a letjeti ovaj tjedan od ponedjeljka do petka, danas ipak nisu letjeli. 

Ovaj se incident događa u sjeni izvješća Mirka Šundova, načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga, o velikim problemima upravo MiG-ova te da od njih 12 lete tek četiri. Kolinda Grabar-Kitarović, Predsjednica Republike, rekla je da je ono što je vidjela u tom izvješću prilično zabrinjavajuće.

"Četiri MiG-a su ispravna, imamo dva borbena dvojca, možemo izvršavati NATO i ostale zadaće, međutim nažalost to ne može biti dugoročno rješenje. Trebamo razmišljati o rješenjima kako premostiti dok Hrvatska ne nabavi novu eskadrilu borbenih zdrakoplova", rekla je u srijedu Grabar-Kitarović, dodajući da će o tome uskoro raspravljati i Vijeće za obranu.

Na sličan način stanje je opisao i Damir Krstičević, ministar obrane, uoči današnje sjednice Vlade. "Što se tiče MiG-ova, stanje je zabrinjavajuće. Znate da imamo hrvatske pilote i i da su oni sjajni ljudi, odlično rade svoj posao. Možete samo zamisliti kako je tim ljudima svaki dan kada trebaju ući u MiG i izvršiti svoje zadaće, a ne znaju hoće li sletjeti. Treba li nam još jedan slučaj kojeg smo imali, da nam avion padne, pilot pogine ili da, s druge strane, taj MiG padne na neko naseljeno mjesto", rekao je Krstičević.

 

Motor na hrvatskim MiG-ovima znao se gasiti i ranije, a javnosti su poznata dva slučaja danas umirovljenog pilota Ivana Selaka. Jednom mu se motor kada je letio na visini od 13 tisuća metara i to brzinom dva puta većom od brzine zvuka, a drugi put na čak 18 tisuća metara

Povezane teme