Odsukavanje je počelo jučer kada su do otoka Sita, na koji se Marko Polo u subotu nasukao, stigla tri remorkera riječkoga Jadranskoga pomorskog servisa, a na terenu je u pričuvi i remorker splitskoga Brodospasa.
Budući da jučer nije uspio pokušaj da se načini tzv. posteljica kojom bi brod, koji je pramcem 15 metara nasjeo na otok, mogao skliznuti natrag u more, akcija odsukavanja nastavljena je danas kad je iz Rijeke stigao najsnažniji remorker Jadranskoga pomorskog servisa 'David Prvi'. Remorkeri su i danas nastavili gurati nasukani trajekt o krmu s jedne na drugu stranu.
Voditelj spašavanja i općih poslova Jadranskoga pomorskog servisa Aleksandar Maras potvrdio je da su na terenu ronioci i inženjeri Instituta Ruđer Bošković koji ispituju i mjere morsko dno i stijene, a razmišlja se i o miniranju kako bi se stijene rastresle te tako oslobodio brod na mjestima na kojima je najjače 'nasjeo' na stijene. Naime, svako daljnje povlačenje broda moglo bi uzrokovati njegova daljnja oštećenja, što se svakako želi izbjeći, rekao je Maras.
Teret i vozila koja su ostala na trajektu prebačeni su na krmu kako bi se olakšao pramčani dio. Akcija odsukavanja, ističu u Jadranskome pomorskom servisu, mogla bi potrajati nekoliko dana, a svima koji u njoj sudjeluju zasad pomažu povoljne vremenske prilike.
Nautička pogreška kriva za nasukavanje
Povjerenstvo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koje je imenovao ministar Božidar Kalmeta radi istrage uzroka nesreće u kojoj se 24. listopada 2009. nasukao Jadrolinijin trajekt 'Marko Polo', na temelju dosad prikupljenih podataka i analiza uzroka pomorske nesreće, kako se ističe u priopćenju, izradilo je prethodno izvješće o uzroku nesreće i utvrdilo da je brod "Marko Polo", upisan u riječkoj Luci, s 10154 bruto tone i zastavom Republike Hrvatske, nasukan zbog nautičke pogreške članova posade u straži. (Hina)