Kampanja za europske izbore je u samom finalu. Pitanje je može li se još išta učiniti i potaknuti birače da izađu na izbore.
"Može. Možemo pozvati birače da izađu na izbore. Jako je to važno, iako mnogi misle da su europski izbori manje bitni od nacionalnih, to nije točno budući da se u Europskom parlamentu, u koji se sad bira 720 zastupnika, donose odluke koje se tiču novca koji će Hrvatska dobiti i cijelog niza drugih stvari", istaknula je profesorica s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu Marijana Grbeša Zenzerović.
Postavlja se pitanje i u kojim je zemljama izlaznost najveća, ako izuzmemo zemlje gdje je glasanje obavezno, i što se iz toga može zaključiti.
"Na prošlim izborima, 2019. godine, osim u Belgiji i Luxembourgu, gdje je glasanje obavezno, jako visoka izlaznost je bila u Danskoj, Malti i u Njemačkoj. Više od 60 posto. A najniža izlaznost je bila, osim u Hrvatskoj, u Sloveniji, Češkoj i Slovačkoj. Tu su se izlaznosti kretale između 25, 30 posto. Znači ogromna razlika, ali treba reći da je 2019. godine općenito izlazak na europske izbore bio puno viši nego 2014. godine, velikim dijelom zahvaljujući i mladim biračima", kazala je profesorica u Dnevniku Nove TV.
Neke zemlje, poput Njemačke i Belgije, su za ove izbore spustile dobnu granicu za glasanje na 16 godina. Grbeša Zanzerović kaže kako su tim potezom htjeli privući mlade da izađu na izbore te ističe i kako postoje indicije da su mladi u Njemačkoj lak plijen za ekstremno desne stranke koje do mladih birača dopiru preko TikToka.
"Po prvi put ćemo sad vidjeti efekt spuštanja te dobne granice", zaključila je Grbeša Zenzerović.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.