Loša reklama za Hrvatsku

VIDEO Za vrijeme festivala smještaj i sedam puta skuplji!

Čini se da je iznajmljivačima boravak mladih gostiju poput 'zlatne koke'. Nesrazmjer cijena i ponude ovog ljeta izgleda veći nego ikad.

Manje troše na prijevoz i smještaj, a žele vidjeti što više i pritom se dobro zabaviti - riječ je o turistima mlađe generacije, koji su sve važniji dio hrvatskog turizma.

Ali kad je zarada u pitanju, iznajmljivačima u festivalskim središtima, poput Zagreba, Splita i Tisnog, standard mladih gostiju pada u drugi plan, pa će smještaj za vrijeme festivala biti i 7 puta skuplji!

Nisu željni pretjeranog trošenja

Oni su mladi i željni zabave, ali ne i pretjeranog trošenja. 'Kuhamo sami, a i smještaj u hostelu je jeftin', kaže Loly iz Argentine.

'Više potrošimo u prvim danima, a onda tražimo jeftinije. Vidio sam na internetu da su apartmani ovdje vrlo jeftini. Možete ih pronaći za 10 eura', objašnjava Gerard iz Belgije.

Godišnji odmor na Jadranu provest će 60 posto Hrvata

Ali ne svugdje. Dok se zagrijavaju pripreme za novi Ultra Europe, cijene smještaja u Splitu penju se šokantno visoko. 'Od 300 do 700 posto. Negativno je zato što će otjerati ovaj festival iz grada i što će ljudi shvatiti da im je, ovaj, to jednostavno preskupo', kaže Marin Grubišić, event manager Ultra Europe festivala.

'Ne, ne bih došao tada. Radije bih došao izvan sezone', kaže James iz Velike Britanije. 'Split će ionako zaraditi, ne samo od smještaja', smatra Norvežanka Camilla.

Kvaliteta smještaja nije im najvažnija

Kvalieteta smještaja mladima je važna, ali ne i najvažnija. Ne troše mnogo ni na prijevoz. 'Oni neće puno potrošiti na smještaj, neće puno potrošiti vrlo vjerojatno ni na let, ali potrošit će na jedan dobar, kvalitetan sadržaj, potrošit će na jedan dobar doživljaj', rekla nam je Martina Knežević, PR hostela.

Stranci u Hrvatskoj su se mislili izvući od kazni, e pa neće ići...


Šveđanin Niclas zato odsjeda u hostelu. 'Pronašao sam dobru cijenu i dobru lokaciju. To je luksuz koji si mogu priuštiti', kaže.

Smještaj može biti i besplatan kada kuću gost zamijeni s domaćinom. Poput ovog francuskog para. Da nije tako, Jadran ne bi ni vidjeli. 'Htjeli smo doživjeti pravu Hrvatsku. Nijedan hotel to ne može zamijeniti', kaže Raphael iz Francuske. A ušteđenim novcem već planiraju zimske praznike.

Boravak mladih gostiju poput 'zlatne koke'

Boravak mladih gostiju za vrijeme festivala mnogim je iznajmljivačima, čini se, poput 'zlatne koke'. Nesrazmjer između cijena i ponude ovog ljeta izgleda veći nego ikad. Primjerice, za vrijeme trajanja Ultra Europe Festivala postoje apartmani u kojima se 2 noćenja naplaćuju po 15 tisuća kuna.

Najbolja zabava ovo ljeto - Ultra Europe Festival!

Stručnjaci kažu da je dizanje cijena iznad njihove prave vrijednosti zapravo loša reklama za Hrvatsku.

Slično je, recimo, i u Tisnom, gdje idući tjedan počinje Garden Festival i gdje se cijene smještaja također višestruko povećavaju. Kratkoročna zarada je loš put. Dok mnogi misle o zaradi, ugled pada. A upravo je on razlog hoće li nam se mladi vratiti, a samo na splitskom Ultra Europe Festivala za 2 tjedna ih se očekuje 150 tisuća.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook