S prvim dahom postaje se potrošač, a gotovo da nema dana u kojem se ne potroši barem jedna kuna. No, sa svakom kunom iz novčanika kupac ima prava. Potrošač ima pravo znati što se nalazi u proizvodu koji konzumira. Deklaracije moraju biti jasno naznačene.
Kazna trgovcu koji to ne učini je do 200 tisuća kuna. Trgovci su dužni uzeti u obzir reklamaciju za proizvod s nedostatkom. Ako reklamirate neispravan proizvod u prvih šest mjeseci od dana kupnje nosite ga trgovcu, on ga je dužan poslati na servis.
>> Svjetski dan zaštite potrošača: 'Čitajte ugovore prije potpisivanja!'
Ako se ne može popraviti možete tražiti zamjenu, nižu cijenu ili povrat novca. 'Trgovci koji štite vlastiti imidž polagano pripremaju deset načela europse zaštite potrošača', kazao je Ilija Rkman iz Društva za zaštitu potrošača.
A jedna od točki kaže: Ukoliko proizvod nije ispravan ili ste se samo predomislili, trgovac vam je uz priložen račun, dužan vratiti novac.
Za kupca neki idu i korak dalje. 'Kada u jednom izuzetnom malom broju slučajeva, ali se dogodi, pronađu različitu cijenu na blagajni u odnosu na onu koja bila označena na polici- naši kupci imaju pravo kupiti taj artikl u pola cijene', kazala je Helena Klarić, pomoćnica direktora Poslovnog područja prodaje jednog trgovačkog lanca. Iako gotovo ništa u životu nije besplatno, život je svakako jeftiniji ako poznajete svoja prava.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook