Brand Hrvatska

Koliko smo dobili Svjetskim prvenstvom: Da smo plaćali ovoliko reklame, koštalo bi nas milijarde kuna

1/1 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Ulaskom u polufinale tema ''Hrvatska'' strgala je internet. U većini zemalja u svijetu bila je na vrhu pretraga, a ljude je zanimalo i zašto je na našoj zastavi šahovnica. Sve se to da pretočiti u - novac!

Jedna od najakutalnijih tema za pretraživanje na Googlu ovih je dana ''Hrvatska''. To je tema koja je u top trend u većini zemalja u svijetu, prema tražilici Googlea.

Popularnija je i od teme Trump, čime smo nadjačali i američkog predsjednika po interesu građana diljem svijeta. Korisnike interneta najviše zanima zašto se na hrvatskom grbu nalazi šahovnica.

Softver koji prati spominjanje branda, imena, tema u online medijima u cijelom svijetu, otkriva da je nakon utakmice s Rusijom, Hrvatska u online medijima spomenuta 120.000 puta, a nakon utakmice s Engleskom taj je broj skočio na više od 300.000. Inače, Hrvatska se u prosjeku u online medijima spominje tek stotinjak puta na dan.

Sportski brendovi koji su sponzori svjetskog prvenstva i nekih nogometnih reprezentacija do sada su na internetu spomenuti oko 70.000 puta, dok je pojam Hrvatska spomenut više od milijun puta. Što znači da je besplatno spomenuta daleko više od brandova koji su sponzorirali Svjetsko prvenstvo i kojima je kroz to sponzoriranje, odnosno plaćanje, cilj spominjanje u medijima.

Naš izvor otkriva da kada bismo taj broj spominjanja u medijima plaćali - to bi nas koštalo milijarde kuna! Zato ni ne čudi ovakva euforija ministra financija Zdravka Marića.

''Sve će se odraziti na gospodarstvo''

''Ovo je reklama koja se ne može platiti. Doslovce nema globalnog medija koja zadnja tri dana nije objavio priču o Hrvatsku. Ta vrijednost promocije košta milijarde jer više od 90 posto objava su čista promocija'', rekao je Božo Skoko, stručnjak za komunikaciju.

''Uvjeren sam da će se promijeniti društvena klima u Hrvatskoj koja je bila prepesimistična, defanzivna, crna. Sada konačno imamo povod da se oslobodimo kompleksa manje vrijednosti, da shvatimo da imamo potencijale u vlastitim rukama, Ali i da mijenjamo svijest, da se isplati biti uporan, radišan, discipliniran i da nema toga što ne možemo postići ako postignemo zajedništvo'', kaže Skoko.

Dodaje da sva istraživanja koja se bave istraživanjem zajedništva kažu da se to ''mora odraziti i na gospodarstvo i na nove trendove, da ovo nije samo sportski fenomen i prolazna euforija, već da će se Hrvatska ovime promijeniti''