U samo godinu dana cijena po litri benzina ili dizela veća je za kunu što, kada se pomnoži s prosječnim spremnikom od 50 litara iznosi i 50 kuna više po spremniku. Zbog toga su se mnogi građani u ovoj godini manje vozili osobnim automobilima. Pokazuje to i pad trošarina na naftne derivate za čak 200 milijuna kuna u prvih sedam mjeseci ove godine.
A kada tome pridodamo da je upravo gorivo uzrokovalo i ostala poskupljenja - zanimalo nas je isplati li se više koristiti javni prijevoz ili neke druge mogućnosti.
Javni prijevoz, automobil, bicikl, vlastite noge. Svaki dan negdje se mora ići, a načina da se do željenog cilja dođe ima mnogo. Jasminki Antić osječki tramvaj glavno je prijevozno sredstvo. 'Kad nema drugog prijevoza moram ovim, taksi je skup, ovo je jeftinije i zato se vozim javnim prijevozom', kaže Jasminka.
>> TEST redakcije Dnevnik.hr-a: Isplati li se investicija od 1.000 kn?
>> Konačno padaju cijene goriva: Eurosuper 95 opet ispod 11 kuna!
Iako su cijene rasle, javni prijevoz i dalje je među jeftinijim načinima putovanja. Mjesečna radnička karta u Splitu iznosi 380 kuna, u Rijeci tri kune manje. U Zagrebu je za mjesečnu kartu potrebno izdvojiti 360 kuna, dok su s 250 kuna Osijek i Dubrovnik najjeftiniji. Dolazite li iz prigradskih naselja, karte su u prosjeku skuplje 200 kuna.
Cijene prijevoza Ranka ne zanimaju. On je na biciklu cijelu godinu. 'Glavni neki razlog je financijski. Nema troškova, nema ulaganja velikih kad kupiš bicikl, ono u principu svakih 4-5 godina potrošiš na gume i lanac novi', kaže Ranko.
Koju god vrstu prijevoza koristili, sindikalisti ističu, taj trošak opterećuje građane. 'Naravno da će kod onih građana, odnosno radnika koji imaju male plaće to biti znatan iznos', kaže Anto Bošnjak iz Hrvatske udruge sindikata.
Hoće li se voziti autom, biciklom ili javnim prijevozom građanima će diktirati stanje u novčaniku.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook