Nije svaka industrija jednako pogođena koronakrizom. Neke su u vremenima prisilne digitalizacije i procvjetale, pa ipak iznenađuje razumni optimizam s kojim se procjenjuje šteta i očekuje iduća godina.
"Ono što mogu reći jest da sam jako zadovoljna i ponosna na cijelu svoju organizaciju jer smo uspjeli proći taj prvi period šoka lockdowna na jako dobar način. Uspjeli smo prilagoditi poslovanje i cijelo vrijeme zaštititi svoje zaposlenike, održavati svoje partnerske odnose i na kraju dana pružati podršku svojim potrošačima", rekla je Anita Letica, predsjednica uprave duhanske kompanije.
IT sektor se, razumljivo, teško može uspoređivati s bilo kojim drugim jer je u krizi zapravo profitirao. Sve što se moglo, preselilo se online, a razne platforme za plaćanja produbile su svoju digitalnu nišu.
"Ima nekih podsektora koji su jače pogođeni, ali ja bih rekla da je dominantna tema da je nama bolje. Puno toga raste, online aktivnosti se povećavaju, od kupovine do ostalih online aktivnosti, jer smo svi cijelo vrijeme bili doma i online", rekla je Josipa Majić, predsjednica uprave fintech startupa.
Oslanjanje na globalni oporavak
No, o kojoj god je industriji riječ, svaka tvrtka mora planirati za budućnost, a to je u vrijeme epidemije prilično teško. Anketa provedena unutar tvrtki pokazala je da se uglavnom oslanjaju na globalni oporavak.
"U uvjetima neizvjesnosti počne se širiti panika i svi mi smo na početku mislili da će brojke izgledati puno lošije. Istina je da smo uspjeli dobiti veću sezonu od one koju smo u trećem, četvrtom, petom mjesecu predviđali. Iz te perspektive, da, osjetit će se utjecaj na ovu godinu, ali mislim da će utjecaj biti puno manji", rekla je Letica.
"Možemo mi biti optimisti, ali je utopijski očekivati da ćemo već 2021. ponoviti 2019. Moramo učiniti sve da bi bili što prije spremni da krenemo ponovno u rast", rekla je Letica.
Majić kaže da se nikada nije ništa radila ni lokalno ni regionalno, nego da je uvijek bila okrenuta globalnom tržištu.
"Mi možemo svoje vrijeme i svoj rad naplatiti puno bolje vani. Većina nas je orijentirana na globalna tržišta, a neka od tih tržišta jesu okrznuta prvi put nakon dugo vremena, ali načelno bih rekla da je taj pozitivni momentum ovdje i apsolutno ciljamo globalno sa svim svojim proizvodima", rekla je.
Elektroindustrija se oslanja na europski Zeleni plan
Elektroindustrija se oslanja na europski Zeleni plan prema kojemu je 750 milijardi eura namijenjeno oporavku tvrtki koje u održivoj industriji i energetici planiraju svoj budući razvoj.
"Europski fondovi su samo mali dio tog kolača, jedan dio koji nam je i dosada pomogao u dijelu istraživanja i razvoja, u dijelu povećanja energetske učinkovitosti naših kompanija, posebno proizvodnih pogona. U tom segmentu i dalje očekujemo taj doprinos kroz europske fondove, ali očekujemo da to naše tržište kojem smo orijentirani poveća svoju likvidnost kroz apsorpciju tih fondova", rekao je Gordan Kolak, predsjednik uprave elektroindustrijske kompanije.
Čak i u koronakrizi, realni se sektor pokazuje žilavijim nego je itko mislio, čak i hrvatski koji su mnogi davno proglasili nefleksibilnim i nekonkurentnim.
Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!