'Na mjesto nesreće poslali su me kako bi prevezao putnike do postaje u Kaštel Starom gdje su ih čekali autobusi. No nekih 700 metara prije odjednom smo počeli proklizavati. Znao sam da je vlak ispravan pa me to zaista začudilo. Nisam mogao vladati vlakom i počeo sam kliziti prema nazad. Kao na ledu', ispričao je Lojić za Večernji list.
I taj je vlak i prije incidenta bio pun putnika, a Lojić tvrdi kako mu se ništa slično nikada nije dogodilo.
'Vidio sam da su tračnice posute i sve sam brže klizio prema križanju pruge s cestom, istim putem kojim je stizala pomoć na mjesto nesreće. Sa mnom je bio kondukter, a na rampi je srećom bio kolega koji ju je odmah spustio', kaže Lojić za taj dnevni list.
>> 'Izbili smo prozor i odmah počeli pomagati ljudima'
>> Identificirano svih šest poginulih
>> VIDEO: Nakon nesreće na vlak naletjelo pružno vozilo
>> 'Jedini relevantan dokument bit će nalaz očevida'
Strojovođa kaže kako su mu kočnice proradile oko 200 metara prije rampe. Sve je ispričao i povjerenstvu HŽ-a, te pripadnicima MUP-a koji rade na očevidu u Rudinama.
Je li krivac vlak ili pruga?
Na mjestu nesreće dan poslije traže se uzroci zbog kojih je nagibni vlak iskočio iz tračnica. Je li krivac vlak ili pruga? Antun Ivelić strojovođa je gotovo četiri desetljeća. Bez službenih podataka o brzini vlaka i tehničkim detaljima o pruzi ne može preciznije govoriti, ali gotovo isključuje mogućnost neispravnih kočnica. 'On je osposobljen da bi se mogao održati u kolosijeku i da bi mogao zakočiti, jer ima tri sistema kočenja, da se nešto strojovođi dogodilo, da su putnici povukli brzo kočenje, vlak je morao zavesti elektromagnetsko kočenje, smanjiti brzinu i ostati u kolosijeku', rekao je Ivelić.
Tog jutra pruga je poprskana smjesom protiv korova. 'Uslijed te smjese koja se pojavila na šini, najvjerojatnije je došlo do proklizavanja i u tome momentu vjerojatno s prugom nešto nije bilo u redu i vjerojatno je to jedan od uzroka, znači proklizavanja vlaka', dodaje Ivelić. To bi objasnilo i činjenicu što se drugi vlak umalo zabio u stradali nagibni i spasioce.
'Malo je vjerojatno da je u dva različita vlaka došlo do otkazivanja kočnica'
Profesor Željko Marušić sumnja prije svega na neispravnu prugu. 'Pruga je u prilično lošem stanju i nije prilagođena za nagibne vlakove, treba ispitati u kakvom je bila stanju i kakve su njene karakteristike. Ne treba isključiti ni mogućnost da je došlo do tehničkog problema u vlaku. Međutim činjenica je da se govori da je u dva različita vlaka došlo do otkazivanja kočnica, to je vrlo malo vjerojatno', kaže Marušić. Pruga ili vlak, tko je krivac za smrt šestero putnika? Očevid se nastavlja i sutra.