Kalmeta je odbacio SDP-ove optužbe da je odgovoran za kriminal i korupciju u cestogradnji, željeznicama i poštanskim uslugama, ističući da, kao čelni čovjek u velikom resoru koji je na to mjesto došao iz politike, ne može biti odgovoran za operativne poslove. Naglasio je da Vlada čvrsto inzistira na zakonitom i od politike neovisnom radu svih državnih službi i javnih institucija, te da stoga dijeli stav Vlade da sve operativne poslove treba depolitizirati. ‘Zato se ne može tražiti politička odgovornost zbog eventualnih ili, ako hoćete, konkretnih propusta ili nečasnih radnji osoba u tim operativnim poslovima’, naglasio je Kalmeta.
Kalmeta je naglasio da Vlada na čelu s Jadrankom Kosor iskazuje čvrstu političku volju boriti se protiv korupcije, te da je ta volja ‘potpuno vidljiva u konkretnom djelovanju’ Istaknuo je kako stoga nitko, pa ni on, ne može biti politički odgovoran ‘ako netko tamo dolje nešto napravi’, te dodao da uplitanje politike u operativu izazvalo ‘suprotan efekt’ u pogledu neovisnog djelovanja državnih institucija. ‘Ne može ni predsjednik SDP-a biti odgovoran za sve svoje zastupnike i članove’, poručio je SDP-ovcima. ‘U procesu smo otkrivanja raznih nezakonitosti’, rekao je, dodavši da je i on osobno ima velike zasluge za otkrivanje nezakonitih radnji u njegovu resoru. ‘Ne možete me za sve optuživati, za neke bi me stvari trebali i pohvaliti’, poručio je ministar SDP-ovcima.
>> Milinović: SDP želi otupiti oštricu borbe protiv korupcije
>> Prekrstio Kosor u Pokos: 'Zašto nije došla braniti svog ministra?'
Detaljnije je na SDP-ove optužbe odgovorila Vlada u pisanom očitovanju na 30-tak stranica, u kojemu ne prihvaća da se politička odgovornost ministra traži zbog konkretnih propusta, jer smatra da bi se time pojedincima omogućilo da se za svoje konkretne postupke skrivaju iza ministara. U očitovanju se ističe da ministar radi isključivo u okviru zakona i da preuzima odgovornost na razini donošenja strateških odluka. Naglašeno je i da su poslovi skupštine i nadzornog odbora strateške naravi, a da je operativno vođenje društva u isključivoj nadležnosti uprave, te da se ne može prenijeti na nadzorni odbor ili skupštinu. Vlada ističe da skupštine i nadzorni odbori trgovačkih društava zakonitost poslovanja društva kontroliraju kroz izvješća Državnog ureda za reviziju i izvješća komercijalnih revizija, u kojima, tvrdi, nije bilo naznaka o bilo kakvim koruptivnim radnjama.
Postavljanje pitanja povjerenja ministru mora, prometa i infrastrukture Vlada tumači kao negiranje evidentnog uspjeha hrvatske cestogradnje, a u prilog takvom stavu navodi da hrvatske tvrtke na međunarodnim natječajima u drugim zemljama dobivaju najbolje poslove. Kad je riječ o cestogradnji, Vlada ističe da je od 2004. otvoreno i u promet pušteno u promet 545 kilometara autocesta, te odbacuje tvrdnje o preplaćenim kilometrima autocesta, uz obrazloženje da je cijena kilometra u Hrvatskoj među najnižima u Europi. Vlada odbacuje i optužbe o malverzacijama u HŽ-u, a naglašava da su ulaganja u tu tvrtku od 2003. porasla za više od 208 posto.
Tvrde da je HŽ iz ranijeg mandata ponio dug od 5,6 milijardi kuna, da se za Račanove vlade investicijska aktivnost temeljila na kreditnim zaduženjima, koje je bilo netransparentno i neodrživo. I za Hrvatske pošte vlada ističe da je HP od društva u problemima u poslovanju doveden do operativne dobiti u 2009. O SDP-ovom zahtjevu za izglasavanje nepovjerenja Kalmeti raspravljaju saborski klubovi. (Hina)