Glavna tema o kojoj se raspravljalo u Hrvatskoj gospodarskoj komori bila je kako povećati proizvodnju.
Smatraju da je ključ domaće konkurentnosti udruživanje. Najbolji, "školski" primjer takvog udruživanja jest Zadruga češnjak: oni su sav proizvedeni češnjak izvezli.
S druge strane domaći potrošači traže domaće, a 72 posto građana svakodnevno jede povrće i voće. Prosječno hrvatsko kućanstvo na voće potroši 2 posto svog godišnjeg kućnog proračuna. U budućnosti bi to moglo biti i više jer će cijena voća rasti zbog jako lošeg uroda.
Pojedine sorte jabuka već su poskupjele do 6 posto u odnosu na godinu ranije. A cijena može još rasti, na radost proizvođača i žalost potrošača.
Enormna poskupljenja posljednjih godina bilježi i limun, koji također uvozimo.
Cijene povrća ovisit će i o hladnoći, baš kao i prošle zime.
"Ako bude ekstremna zima, cijene povrća drastično će rasti. Čak do 20 i 30 kuna više za kilogram salate", govori Slobodan Vidović, proizvođač salate.
Uskoro, početkom zime, vidjet ćemo koliko će to povećanje biti.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.