Kako poslovati te kako se i čime nametnuti, odgovor je pokušala dati Hrvatska gospodarska komora koja je okupila i lobiste i iskusne poduzetnike.
Stotine tisuća kilometara hrvatskog kabela izvezene su u Europsku uniju. Domaća tvrtka izvoznica ima samo pozitivna iskustva.'Tržišta su transparentna, uređenima i što je najvažnije, imaju dovoljnu potražnju da popune naše kapacitete proizvodnje', kazao je Josip Majstrović iz Eurocablea.
Kod nas je uobičajena obrnuta situacija. Mnogim neiskusnim i manjim tvrtkama zato će trebati pomoć.'Imamo veliki broj projekata pomoću kojih želimo inicirati nove iskorake i imamo rezultate, kazala je Vesna Trnokop Tanta, potpredsjednica HGK.
>> Legalizacija, energetski certifikati... Nova pravila blokirala tržište nekretnina!
Lobistica Marija Laptev smatra kako je lobiranje važno. 'Ja vjerujem u sadržaj. Neka proizvod bude vrhunski, kao mnoga vaša vina. I treba raditi na sadržaju, pa brendiranje ne dolazi samo od sebe', kazala je lobistica Marija Laptev.
Uz brendiranje proizvoda, kažu iz ugledne tvrtke koja se bavi ribarstvom i preradom ribe, važno je još nešto. 'Paralelno dižemo imidž hrvatske ribe kao kvalitetnog proizvoda koji stiže iz čistog mora i dobro ustrojenih kompanija koja poštuju sva pravila o sigurnosti hrane', kazao je Želimir Filić iz Cromarisa.
Isto tržište, ista pravila za sve igrače. Sva oba koja se do sada izvozila u EU, od sada se neće zvati izvoz – bit će to svojevrsna unutarnja trgovina.S ukinutom carinom poslovanje bi trebalo biti jednostavnije, a zajedničko tržište, novi izazov i mogućnost. Opstat će samo najbolji.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook