Mogućnosti i izazovi

Kako poslovati i čime se nametnuti na europskom tržištu?

Slika nije dostupna
Pred domaćim je gospodarstvom velik izazov. Otvoreno zajedničko tržište za mnoge naše poduzetnike koji nemaju iskustvo poslovanja bit će veliko iskušenje.

Kako poslovati te kako se i čime nametnuti, odgovor je pokušala dati Hrvatska gospodarska komora koja je okupila i lobiste i iskusne poduzetnike.

Stotine tisuća kilometara hrvatskog kabela izvezene su u Europsku uniju. Domaća tvrtka izvoznica ima samo pozitivna iskustva.'Tržišta su transparentna, uređenima i što je najvažnije, imaju dovoljnu potražnju da popune naše kapacitete proizvodnje', kazao je Josip Majstrović iz Eurocablea.

Kod nas je uobičajena obrnuta situacija. Mnogim neiskusnim i manjim tvrtkama zato će trebati pomoć.'Imamo veliki broj projekata pomoću kojih želimo inicirati nove iskorake i imamo rezultate, kazala je Vesna Trnokop Tanta, potpredsjednica HGK.

>>
Legalizacija, energetski certifikati... Nova pravila blokirala tržište nekretnina!

Lobistica Marija Laptev smatra kako je lobiranje važno. 'Ja vjerujem u sadržaj. Neka proizvod bude vrhunski, kao mnoga vaša vina. I treba raditi na sadržaju, pa brendiranje ne dolazi samo od sebe', kazala je lobistica Marija Laptev.

Uz brendiranje proizvoda, kažu iz ugledne tvrtke koja se bavi ribarstvom i preradom ribe, važno je još nešto. 'Paralelno dižemo imidž hrvatske ribe kao kvalitetnog proizvoda koji stiže iz čistog mora i dobro ustrojenih kompanija koja poštuju sva pravila o sigurnosti hrane', kazao je Želimir Filić iz Cromarisa.

Isto tržište, ista pravila za sve igrače. Sva oba koja se do sada izvozila u EU, od sada se neće zvati izvoz – bit će to svojevrsna unutarnja trgovina.S ukinutom carinom poslovanje bi trebalo biti jednostavnije, a zajedničko tržište, novi izazov i mogućnost. Opstat će samo najbolji.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook