'Akcija spašavanja gorućeg broda mogla je početi prije, kriv je istarski stožer'

Predstavnici tvrtke Jadranski pomorski servis danas su iskazali nezadovoljstvo načinom i brzinom angažiranja njihove tvrtke u gašenju požara na brodu 'Und Adriyaticu', u kojemu sudjeluju tri njezina tegljača, odnosno izjavama zapovjednika Zapovjedništva za zaštitu i spašavanje Istarske županije Dina Kozlevca i župana Ivana Jakovčića o toj akciji spašavanja.

Voditelj operative i osiguranja JPS-a Aleksandar Saša Maras kazao je da su Kozlevac i Jakovčić, članovi Stožera za intervenciju Istarske županije, kako su navodno sami izjavili medijima, od trenutka kad su doznali za požar do 11,42 sati istog dana, kad je JPS-u poslan nalog za intervenciju, satima vijećali o tome hoće li biti pozvani talijanski ili hrvatski tegljači. To je, smatra Maras, apsurdno.

Dodao je kako je prije naloga, u 10,35 sati, JPS-u poslan upit o suradnji iz nizozemske tvrtke Smith International, nositelja akcije spašavanja.

Na pitanje da objasni znači li to da je akcija spašavanja mogla početi prije, Maras je rekao da iz Kozlevčeve i Jakovčićeve izjave proizlazi kako je akcija mogla početi prije te da je za to odgovoran istarski Stožer.

>> Nizozemski vatrogasci ušli u unutrašnjost turskog broda

>> Hrvatska traži 30 milijuna eura zbog havarije na Jadranu!

>> Video: Brod i dalje gori, tegljači zaustavili njegovo kretanje 

>> U venecijanskoj bolnici petoro ozlijeđenih s turskog broda

>> Mesić: 'Havarija broda dokaz je da je potrebna kontrola Jadrana'

>> Video: Snimke požara na turskom brodu

>> Gorući brod se od vrućine počeo savijati

Rekavši da su u tome stožeru morali znati kako su opremljene hrvatske tvrtke te da ih neznanje ne ispričava, dodao je kako su tegljači JPS-a cijelu prvu noć akcije gasili i hladili oplatu broda, a da su talijanski brodovi bili samo u pripravnosti, jer nemaju opremu za gašenje.

Prema njegovim tvrdnjama talijanski su tegljači došli u pomoć kad je iz Istarske županije u talijansku agenciju, koja zastupa Smith International, došla obavijest da hrvatske tvrtke nemaju plovila kojima bi mogli djelovati te da se predlaže da Smith pozove talijanske tvrtke.

Unatoč tomu JPS je 6. veljače u 20 sati već bio na mjestu događaja, a u 22 sata potpisao ugovor sa Smithom, u kojemu su bili iznenađeni kako to da u toj nizozemskoj tvrtki znaju, a u Istarskoj županiji ne znaju kakva plovila i opremu ima JPS.

JPS ima tri tegljača koji su građeni i opremljeni isključivo za
gašenje požara i oni su uključeni u akciju spašavanja, a raspolažemo i s još sedam tegljača koji mogu sudjelovati, ali sada nisu angažirani, te s dizalicama, 800 metara brana i svom drugom opremom, rekao je Maras.

Maras je još rekao da se turski brod sada nalazi na oko devet milja od obale te da sada tri tegljača JPS-a zalijevaju brod, a dva talijanska drže krmu broda. 

Dodao je kako akciju otežava bura od oko 40 čvorova te da u JPS-u smatraju da bi brod trebalo malo privući istarskoj obali, kako bura ne bi i dalje ometala akciju spašavanja.