"Činjenica da je Hrvatska predstavila svoju nacionalnu baštinu u jednoj od velikih europskih zemalja vrlo je važna ne samo u kontekstu našeg ulaska u EU nego i u kontekstu jačanja suradnje i prijateljstva između Hrvatske i Francuske", rekao je Josipović nakon obilaska izložbe hrvatskog kipara Ivana Meštrovića u pariškom muzeju Rodin.
"Pokazali smo da je Hrvatska zemlja koja ima bogatu kulturnu baštinu i dokazali da osim prirodnih ljepota možemo ponuditi i kulturu", dodao je hrvatski predsjednik.
S dvanaest djela izložba "Ivan Meštrović, Hrvatska ekspresija", donosi presjek njegova stvaralaštva te, u muzeju koji nosi ime Augustea Rodina, daje novi pogled na njegov odnos s tim velikanom svjetskog kiparstva, kojega je Meštrović smatrao svojim prijateljem, učiteljem i uzorom. Unatoč velikoj razlici u godinama povezivalo ih je prijateljstvo i uzajamno poštovanje, što je na izložbi prikazano kroz dijalog njihovih najznačajnijih radova, korespondenciju, te Meštrovićeve pisane uspomene na Rodina.
U dvojezičnom, francusko-engleskom katalogu prvi put su na jednome mjestu, objavljena sva pisma koja su dvojica kipara razmijenili, te Meštrovićev esej "Sjećanje na Rodina" koji je hrvatski umjetnik napisao dvadeset godina nakon Rodinove smrti.
>> Josipović s Hollandeom: 'Namjera nam je ojačati odnose'
Meštrovićev doživljaj Rodina progovara u portretu "Umjetnik pri poslu - Auguste Rodin", nastalom dok su se družili u Rimu 1914., a njegov dijalog s Rodinovim djelom "Glas inspiracije" prisutan je u izboru djela "Studija za Psihu" (Zagreb, 1927.). Izloženi su i radovi nastali početkom 20. stoljeća u Beču, odljev u gipsu "Zdenca života" te brončane skulpture "Timor dei" i "Laokoon mojih dana".
Samo za ovu prigodu, nakon 1908. kada je Meštrović na Prvoj dalmatinskoj izložbi u Splitu izložio djelo "Antejeva desnica" napravljena je rekonstrukcija te su dva djela spojena u jedinstvenu kompozicijsku cjelinu.
Izloženim radovima nastojao se prikazati umjetničko-kreativni presjek Meštrovićeva rada, poštujući oblikovno tematske odrednice raznih razdoblja njegova iznimno bogatog opusa, od najranije bečke, secesijsko-simbolističke faze, preko ekspresionističkih stilskih htijenja, prikaza ženskih aktova zagrebačkoga perioda, sakralne tematike sve do zrele, američke faze. Djela su su posuđena iz Atelijera Meštrović, Gliptoteke HAZU, Galerije Meštrović i krstionice Katedrale u Splitu. Meštrovićeva djela izlažu se u sklopu festivala "Croatie, la voici" u Francuskoj. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook