Hrvatska udruga poslodavaca naručila je ekonomsku analizu maloprodaje, a glavna poruka s predstavljanja njihove analize bila je da inflacija nije utjecala na promjenu bruto marži trgovaca te da se u retailu ne ide za velikim novcem, istaknuo je autor Andrej Grubišić.
Analiza je obuhvatila 30 trgovačkih lanaca i prvi put je javno objavila usporedne podatke o njihovim maržama, profitabilnosti poslovanja, troškovima zaposlenih i sličnim aspektima. Obuhvatila je i razlike između nacionalnih i regionalnih te stranih i domaćih lanaca, piše Jutarnji list.
Što se tiče marži, prosjek u sektoru maloprodaje u 2022. iznosio je 26,3 posto. Nacionalni lanci imali su blago više marže - 27,6 posto, dok su regionalni imali niže marže tj. 21,1 posto. Analiza je pokazala i da su marže porasle samo za 1 posto zbog inflacije, a otkriveni su i konkretni podaci o maržama za svaki pojedinačni trgovački lanac.
Od nacionalnih lanaca najviše su bruto marže iznad prosjeka imale Plodine od 30-ak posto. U studencu bile su tek malo niže - 29.5 posto, a u Sparu si iznosile 29 posto.
S ispodprosječnim maržama prema ovoj analizi posluju Konzum i Lidl, te posebno Eurospin, gdje se one kreću tek nešto iznad 15 posto.
Zanimljivo je da je Lidl na stranim tržištima uglavnom nastupa kao diskonter dok je u Hrvatskoj jedva dospio na popis lanaca s nižim maržama. Ona prosječno iznosi oko 26 posto i viša je nego u Konzumu, gdje je marža za jedan posto niža.