Predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović od Zagreba do Splita, a zatim i do Križevaca prevezao je vojni helikopter - i to zbog pregustog rasporeda. Naime, iz njezina Ureda poručuju kako je tako mogla stići na svoje protokolarne obaveze, ali i kako takva vožnja nije nikakav dodatni trošak.
Susrela se s talijanskim kolegom u Zagrebu, a nekoliko sati poslije bila je na splitskom vojnom sajmu. Da stigne na vrijeme, Kolinda Grabar Kitarović u Split je odletjela vojnim helikopterom.
Istim je prijevozom predsjednica idući dan iz Splita doputovala u Križevce. U Zagreb se vratila automobilom. Iako zakon to dopušta, za nevladine organizacije takav let nije bio nužan.
'Nije problem u tome što je predsjednica putovala, nego je problem što bi trebalo učinkovitije organizirati i protokol da se takve stvari u budućnosti ne događaju', kaže Davorka Budimir, predsjednica Transparency International Hrvatska.
S Pantovčaka poručuju kako je predsjednica 'uskočila' na trenažni let. Pilot helikoptera na mjesec mora imati dovoljan broj sati leta. A zbog prijevoza predsjednice, kažu nam u njezinom uredu, nije bilo dodatnih troškova. Gorivo na takvim letovima plaća vojska.
Kolinda nije došla već poslala Branka Lustiga, građani ga prvo izviždali pa mu pljeskali
'Kako svaki građanin štedi u svom kućnom budžetu tako trebamo štedjeti na svim drugim pozicijama', smatra Budimir.
I bivši predsjednik Stjepan Mesić svojedobno je helikopterom letio do tek 80 kilometara udaljenog Ivanca. Ali i drugi dužnosnici.
Vladin pak, avion koristili su i Ivo Sanader, ali i aktualni premijer Zoran Milanović.
Na povratku iz BiH njime je sletio na Krk. Ministrica Vesna Pusić tražila je da po nju dođe u Ankaru. Kao premijerka često ga je koristila i Jadranka Kosor.
'Helikopter jako malo, ne sjećam se uopće koliko, u kombinaciji s drugim dužnosnicima, zrakoplov sam koristila uvijek kad je trebalo u jednom danu obaviti nekoliko poslova', kaže Jadranka Kosor.
Tko smije koristiti avion i helikopter?
Prema uredbi, pravo na vožnju Vladinim avionom imaju predsjednica države, premijer, predsjednik Sabora i državni dužnosnici uz odobrenje Vlade.
I helikopter smiju koristiti isti ljudi, ali uz odobrenje načelnika glavnog stožera.
Porod iznad Brača: 'Trudovi su bili brzinski, iznenadio nas je'
Sat vožnje avionom, uz troškove goriva i održavanja stoji oko 15 000 kuna. A sat helikoptera stoji oko 6000 kuna, ali za razliku od aviona - češće se koristi za medicinsku pomoć.
Iako im takve vožnje zakonski stoje na raspolaganju - političari ne smiju zaboraviti da se, ako od građana očekuju štednju, jednako odgovorno i oni trebaju odnositi prema proračunskom novcu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook