Preduga čekanja minus

Istraživanje HZZO-a: Građani hrvatskom zdravstvu dali solidnu 'trojku'

Slika nije dostupna
Glavne prednosti, koje građani vide u hrvatskom zdravstvu su kvalitetni liječnici i opća dostupnost zdravstvene usluge, a negativnim ocjenjuju duge liste čekanja i preskupo dopunsko osiguranje, rezultati su istraživanja,koje je naručio HZZO

U istraživanju, koje je za HZZO na 800 ispitanika iz cijele Hrvatske proveo ISOS Puls, svoje zadovoljstvo hrvatskim zdravstvom građani su ocijenili  prosječnom školskom ocjenom 3,1, dok institucije zadužene za osiguranje zdravstvene skrbi Ministarstvo zdravlja i HZZO dobivaju čistu 'trojku'.  Oko 68 posto ispitanih ocjenjuje s 'trojkom' i 'četvorkom' aktualno stanje, no tek je jedan posto ispitanika jako zadovoljno, ističe se, među ostalim, u priopćenju HZZO-a.

Dugo čekanje na preglede 36,3 posto ispitanih ističe kao najveći problem našeg zdravstva, a od specijalističkih pretraga, koje su tražili u privatnom zdravstvenom sektoru najviše, njih 28 posto, ih je otišlo na UZV pregled, slijedi ginekološki pregled, CT i magnetska rezonanca, laboratorijske pretrage, te internistički pregled.

>> Liste čekanja i dalje goleme, u Puli preglede čekaju mjesecima

Što se tiče dopunskog osiguranja, isto koristi 79 posto ispitanika, no njih 32 posto smatra da je cijena previsoka, a 27 posto ispitanih smatra da ne dobivaju nikakva dodatna prava i usluge s dopunskim osiguranjem.

Ispitivanje je pokazalo i kako veliki broj građana ima krivu predodžbu o ovlastima HZZO-a, pa njih 74 posto krivo smatra da je u njihovoj ovlasti liječenje pacijenata, a slična brojka, 73 posto krivo vjeruje kako baš HZZO utvrđuje uvjete za odlazak u invalidsku mirovinu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook