Mladu pedagoginju iznevjerili su svi kojima se obratila za pomoć. Ravnateljica škole u kojoj je radila odbila je njezine zahtjeve da radi od kuće, a liječnica obiteljske medicine odbila joj je otvoriti bolovanje iako je imala nalaze psihijatra. Ishod je bio koban.
Sada je reagirala Hrvatska liječnička komora koja je tražila očitovanje liječnika. Kažu kako "iz očitovanja liječnice proizlazi da ona nije bila izabrana liječnica navedene pacijentice tj. da pacijentica nije bila osiguranik opredijeljen za tu liječnicu. Pacijentica je još bila u postupku odabira obiteljskog liječnika. Ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja nije u nadležnosti HLK, nego HZZO", odgovorili su nam iz HKL.
Iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) za DNEVNIK.hr su odgovorili kako je proveden nadzor u ambulanti doktorice. "No kako se radi o osobnim podatcima, nećemo biti u mogućnosti javno komentirati izvješće kontrole s obzirom da se radi o poslovnoj tajni", kazali su.
Iz HZZO-a su nam odgovorili i kako redovito provode kontrole ugovorenih liječničkih ordinacija primarne zdravstvene zaštite te dali podatke o kontrolama za 2019. godinu jer im za prošlu godinu još nisu dostupni.
Njihovo objašnjenje prenosimo u cijelosti:
"Kontrole na primarnoj razini zdravstvene zaštite obuhvaćaju kontrolu korištenja privremene nesposobnosti za rad, kontrolu propisivanja lijekova s liste lijekova HZZO-a, kontrolu prihodovanja ordinacija temeljem računa ispostavljenih za DTP, kontrolu nadzora, kontrolu sudjelovanja osiguranih osoba u troškovima zdravstvene zaštite (participacija), kontrolu ispravnosti izdavanja lijekova na recept osiguranim osobama te kontrolu kadrovskog normativa i poštivanje radnog vremena.
Korištenje privremene nesposobnosti za rad (bolovanja) kontrolira se prema Zakonu o obveznom zdravstvenom osiguranu, u skladu s odredbama Pravilnika o kontroli privremene nesposobnosti za rad.
Kontrola privremene nesposobnosti za rad obavlja se kao redovna ili kao izvanredna kontrola na zahtjev poslodavaca ili ovlaštenog radnika HZZO-a, ili u drugim slučajevima sumnje/saznanja za moguću zlouporabu privremene nesposobnosti za rad.
Zbog nepoštivanja ugovornih obaveza HZZO može ugovornim partnerima izreći različite mjere: opomene, opomene s naplatom štete, opomene s novčanom kaznom, opomene s novčanom kaznom i naplatom štete, opomena pred raskid ugovora, a može biti pokrenut i postupak za raskid ugovora.
Napominjemo da cilj HZZO-a nije "kažnjavati", već omogućiti našim osiguranim osobama dostupnost zdravstvene zaštite.
Podatke za 2020. godinu još nemamo dok ne bude gotovo godišnje izvješće.
Podatke o provedenim kontrolama imamo za 2019. godinu.
HZZO je u 2019. godini pri ugovornim subjektima proveo ukupno 8.251 kontrolu, od toga 7.992 kontrole na razini primarne zdravstvene zaštite, 53 kontrole pri isporučiteljima ortopedskih i drugih pomagala te 206 kontrola na razini sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite i razini zdravstvenih zavoda.
U 7.059 kontrola ili 86% svih provedenih kontrola nisu utvrđene nepravilnosti. Temeljem provedenih kontrola izrečene su 1.192 ugovorne mjere, odnosno u 14 % provedenih kontrola utvrđeno je kršenje ugovornih obveza zbog čega je izrečeno 650 opomena, 376 opomena s naplatom štete, 122 opomene s novčanom kaznom, 31 opomena s novčanom kaznom i naplatom štete, 11 opomena pred raskid ugovora od toga jedna (1) opomena pred raskid ugovora, pet (5) opomena pred raskid ugovora s novčanom kaznom i pet (5) opomena pred raskid ugovora s naplatom štete i novčanom kaznom te su predložena dva (2) postupka pokretanja raskida Ugovora.
Iz navedenog proizlazi kako je u 2019. godini u odnosu na 2018. godini HZZO pri ugovornim subjektima proveo ukupno 37 % više kontrola (od toga 38 % više na razini primarne zdravstvene zaštite, 25 % više na razini sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite i zdravstvenih zavoda te 18 % više pri isporučiteljima ortopedskih i drugih pomagala)".
Inspekcija ministarstva obrazovanja za ovaj slučaj je u tijeku.
Ne ustručavajte se potražiti pomoć
Ako se vi ili netko vama blizak suočava s određenim psihološkim poteškoćama ili se jednostavno nalazite na životnom raskršću u potrazi da pravom odlukom, nemojte se nikad ustručavati i pitati za pomoć i razgovor. Donosimo vam nekoliko kontakata gdje možete porazgovarati s punim povjerenjem sa stručnjacima koji će vam sigurno pomoći:
Centar za krizna stanja i prevenciju suicida pri KBC-u Zagreb
Nazovite na telefon 01-2376-470 kad god vam zatreba pomoć od 0 do 24 sata, liječnici su uvijek spremni porazgovarati s vama i pomoći vam. U Centar za krizna stanja pri KBC Zagreb možete doći i bez najave i uputnice svakim danom između 8 i 20 sati.
Hrabri telefon
Ako ste maloljetno dijete ili roditelj koji se suočava s različitim odgojnim izazovima, možete se obratiti stručnjacima na Hrabrom telefonu.
Ako ste dijete, nazovite na besplatni broj 116-111.
A broj Hrabrog telefona za mame i tate je 0800-0800. Linija je otvorena svakim radnim danom od 9 do 20 sati.
Psihološki centar TESA
Psihološki centar TESA udruga je koja već 25 godina daje besplatnu psihološku pomoć i podršku zdravom razvoju građana.
Nazovite na broj: 01/48 28 888 - radnim danom od 10 do 22 sata ili im se javite mailom za savjet: psiho.pomoc@tesa.hr