Čitatelja zanima smije li tražiti novu.
"Hoda po cijelom selu, od kuće do kuće. Može mu samo tako donijeti nešto. Djed je star i ima nekoliko tegoba i normalno je da mu nije svejedno", nastavlja čitatelj.
Upit smo proslijedili Ministarstvu socijalne skrbi.
"Korisnici imaju pravo zatražiti drugu osobu radi pružanja usluge potpore i podrške od svoga pružatelja usluge", odgovaraju i dodaju da se u tom slučaju mogu obratiti pružatelju usluge, odnosno potpisniku ugovora s Ministarstvom kroz koji dobivaju uslugu potpore i podrške.
"Ako krajnji korisnik ostvaruje uslugu pomoći u kući od strane pružatelja usluga koji usluge pruža temeljem rješenja centra za socijalnu skrb (gerontodomaćice) sukladno odredbama Zakona o socijalnoj skrbi, potrebno je da se primatelj usluge obrati nadležnom centru za socijalnu skrb.
Ako krajnji korisnik ostvaruje uslugu pomoći u kući u okviru nekog od projekata financiranog iz EU sredstava, potrebno je obratiti se nositelju projekta/potpisniku ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava iz Europskog socijalnog fonda", pojašnjavaju.
Što s COVID potvrdama?
Nacionalni stožer civilne zaštite donio je 29. rujna odluku o obaveznim COVID potvrdama u sustavu socijalne skrbi. Ona vrijedi za sve zaposlenike u toj djelatnosti. Spadaju li i gerontodomaćice u tu kategoriju? Kako koja.
"Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog testiranja svih zaposlenika u djelatnosti socijalne skrbi na virus SARS-CoV-2 koju je donio Stožer civilne zaštite RH odnosi se na sve zaposlenike u djelatnosti socijalne skrbi.
Sukladno navedenoj Odluci, ukoliko je gerontodomaćica zaposlena kod pružatelja usluga koji je u obvezi poštivanja odredbi gore navedene Odluke, ista je obvezna se testirati najmanje dva puta u sedam dana", objašnjavaju.
Obvezni su, dakle, to činiti oni koji imaju s Ministarstvom sklopljen ugovor o pružanju socijalnih usluga, a usluga se pruža temeljem rješenja centra za socijalnu skrb te pružatelji socijalnih usluga izvan mreže socijalnih usluga, tj. oni koje plaća korisnik usluge ili njegovog zakonski zastupnik.
"Ako je gerontodomaćica zaposlena kod pružatelja usluga koji usluge pruža kroz ugovorene projekte ili višegodišnje programe, preporučeno je pridržavanje svih propisanih mjera i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te odluka Stožera civilne zaštite", dodaju.
Kako uopće do gerontodomaćice i tko ima pravo?
U okviru Poziva 'Zaželi' i 'Zaželi II' koji se sufinanciraju sredstvima iz Europskog socijalnog fonda korisnici usluge su osobe starije od 65 godina te nemoćne osobe.
Krajnji korisnici usluge u okviru projekta 'Zaželi' obraćaju se nadležnom Centru za socijalnu skrb ili pak direktno prijavitelju (udruzi koja provodi pojedini projekt). Ili ih nadležni CZSS ili prijavitelji, u slučaju da imaju saznanja da je osobi potrebna ovakva vrst podrške, kontaktiraju prilikom pripreme ili početka provedbe projekata. To su starije osobe ili nemoćne osobe kojima je potrebna pomoć u kućanstvu, a ista usluga im nije već osigurana iz sredstava Državnog proračuna ili drugog javnog izvora", kažu u Ministarstvu, a za kraj imaju i savjet:
"Preporučujemo da se sve osobe koje imaju potrebe osiguravanja pomoći u kućanstvu i slično, obrate nadležnom centru za socijalnu skrb, koji će procijeniti najmanji modalitet pružanja navedenih ili sličnih usluga, s obzirom na to da Zaželi nije jedini način pružanja usluga potpore i podrške krajnjim korisnicima."
Ako ne znate koja su vaša prava, kako ih ostvariti, ako mislite da ste u pokušaju da ih ostvarite ostali oštećeni, obratite se nama. Javite nam što vas muči, a mi ćemo umjesto vas pitati institucije, češljati zakone, inzistirati na odgovorima i pokušati doći do rješenja. I pomoći vam. Jer ako imaš pravo - ostvari ga.
Svoj problem pošaljite na reporter@novatv.hr.