Prometnim kaznama vozači i dalje pune državni proračun. Iako se vozimo manje, vozači su uplatili u državnu blagajnu čak 62 posto više novca nego u istom razdoblju prošle godine, gotovo 200 milijuna kuna. Raste i broj prometnih prekršaja.
Ovakvim brojkama pridonijela je i mogućnost plaćanja kazne na licu mjesta, što su vozači dobro prihvatili.
Prometnim kaznama vozači i dalje pune državni proračun.
Gužve na cestama: Krećete na put? Na ovo trebate pripaziti!
Vozači su u proračun od ispisanih kazni uplatili gotovo 200 milijuna kuna. U istom razdoblju prošle godine taj iznos bio je 122 milijuna kuna, što znači da je samo od kazni državna blagajna bogatija za čak 76 milijuna i 200 tisuća kuna.
'Nekima te kazne ne znače ništa, nastavljaju prekršaje, negdje nisu dovoljno rigorozni, a negdje su prerigorozni, mislim da bi se kazne trebale prilagoditi primanju', rekao je Hrvoje.
Brzu vožnju i pojas policija ne oprašta. Gotovo svaka treća kazna je za prekoračenje brzine. I broj ispisanih kazi ima uzlaznu putanju. Vozačima je zbog različitih grijeha ispisano više od 380 tisuća kazni, dok je prošle godine tih istih kazni bilo više od 325 tisuća. Povećanje je to za 17 posto.
'Radi se doista ove godine o povećanju brzine kretanja vozila van naselja po prekršajima 70 posto ili 30 posto unutar naeslja', objašnjava Milan Barišić iz Službe za sigurnost cestovnog prometa.
Zbog europskih direktiva Hrvatskoj prijete velike novačne kazne?!
Novac na račun države donijela je i mogućnost plaćanja kazne na licu mjesta. Popust je to od 50 posto.
'Ono što se pokazalo dobro je to da građani imaju mogućnost kaznu za počinjeni prekršaj platiti na licu mjesta ili u roku od tri dana', dodaje Barišić.
'To mi se sviđa, mislim da to ide u korist nama, a i u proračun, ja sam već dva puta platio na licu mjesta 50 posto', rekao je vozač Dario.
Neplaćene kazne stvaraju probleme pri registraciji vozila. Bez podmirenja duga, nema registracije.
'Početkom godine bio je značajniji broj vozača kojima se sprečavalo produljenje valjanosti prometne dozvole, sad je toga sve manje što znači da imamo pozitivne efekte ovog zakona, vozači provjeravaju da li se nalaze u bazi i prije registracije plate svoje obaveze', rekao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.
Sjedanje za upravljač može biti itekako skupo. Povećanim oprezom svakako se može uštedjeti, ali i pridonijeti sigurnosti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook