Suzbijanje fake newsa

HUDI osnovao tim za borbu protiv dezinformacija i lažnih vijesti

HUDI-jev tim za factchecking Foto: HUDI
Sveučilište VERN' u suradnji s HUDI-jem pokrenulo je projekt usmjeren na suzbijanje širenja dezinformacija i lažnih vijesti u sektoru turizma.

Sveučilište VERN' u suradnji s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) pokreće projekt usmjeren na suzbijanje širenja dezinformacija i lažnih vijesti u sektoru turizma. Uz podršku inicijative Ministarstva kulture i medija i Agencije za elektroničke medije "Uspostava sustava provjere činjenica i objavljivanja javnih podataka", ovaj pothvat koristit će suvremenu tehnologiju i nove metodologije kako bi se osigurala točnost i pouzdanost informacija unutar sektora turizma.

Glavni su ciljevi projekta smanjenje širenja i jačanje otpornosti društva na dezinformacije, povećanje pouzdanosti i sigurnosti informacija u konzumaciji medijskih sadržaja i korištenju društvenih mreža u turističkom sektoru, poboljšanje kvalitete novinarstva, promicanje vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti u sektoru turizma.

"Selekcija informacija odvijat će se kroz dva kanala. Prvi je press clipping kroz zadane ključne riječi i medije koji dolazi na mail redakcije. Drugi kanal prikupljanja informacija su građani jer će bilo tko moći prijaviti vijest/informaciju za koju sumnja da je istinita, što je uobičajena metoda za sve fact-checking platforme. Prikupljene informacije potom će analizirati stručnjaci u redakciji. Sveučilište VERN' i HUDI, kao inicijatori projekta, kontinuirano će raditi na edukativnim programima koji će pomoći u prepoznavanju lažnih vijesti unutar industrije i unaprijediti metodologije provjere činjenica. Dodatno, HUDI će provoditi različite komunikacijske aktivnosti za popularizaciju provjere činjenica i podizanje svijesti javnosti, ublažavajući utjecaj lažnih vijesti na građane Hrvatske", poručila je dr. sc. Marija Slijepčević, viša predavačica na Sveučilištu VERN’.

Pročitajte i ovo Brzo su uhvaćeni Policija objavila detalje napada na ZET-ovce: Jedan nasilnik lupio policajca

Tijekom razvojne faze projekta Sveučilište VERN' ojačat će svoje mogućnosti provjere činjenica provođenjem edukacija i radionica u suradnji s međunarodnim platformama za provjeru činjenica. Razvit će se posebna metodologija i platforma za provjeru činjenica za objavljivanje dubinskih analiza, a stručnjaci će proći opsežnu obuku u analizi informacija. Temeljna strategija projekta uključuje dnevno praćenje društvenih mreža, digitalnih medija i online platformi - kako bi se identificirale lažne vijesti i dezinformacije. Projekt također ima cilj educirati studente i uspostaviti posvećeni urednički tim unutar akademske institucije.

Unutar Hrvatske udruge digitalnih izdavača osnovan je novi tim za fact-checking. U ponedjeljak 4. prosinca održana je osnivačka sjednica na kojoj su izabrani članovi tima, a to su Marija Slijepčević i Nataša Jeličić sa Sveučilišta VERN', Ana Šoda iz Telegram Media Grupe, Višnja Kragić Mahmutović i Marko Šnidarić iz 24 sata, Doris Kezić iz Hanza Medije, Matea Čelebija iz Index promocije, Andreja Žapčić s Nove TV te Iva Vasilj s tportala, a na mjesto predsjednice tima izabrana je Iva Šalamon iz HUDI-ja.

"Suradnja spaja akademsku instituciju i strukovnu udrugu koja okuplja medijske kuće u Hrvatskoj, čime se omogućuje obostrana razmjena znanja, što će dovesti do razvoja metodologije provjere činjenica i uspostavljanje nove platforme koja će pružiti pravovremene i točne informacije čuvajući integritet industrije. Osnivanjem tima za fact-checking, na projektu su okupljeni kvalificirani stručnjaci koji pomno prate društvene mreže, digitalne medije i online platforme. Njihova je uloga identificirati te promptno i učinkovito reagirati na lažne vijesti, dezinformacije i misinformacije", poručila je novoizabrana predsjednica tima za fact-checking Iva Šalamon, HUDI.

Pročitajte i ovo Prirodna smrt ili...? Jezivo otkriće u škrinji nakon dvije godine: "Bio mi je prijatelj... Bilo mi je teško rastati se od njega''

Rezultati i nalazi projekta, zajedno sa svim izrađenim materijalima, bit će objavljeni na web-stranici projekta i digitalnim kanalima medija članica HUDI-ja. Nadalje, projekt obuhvaća javna događanja, konferencije i panele za promicanje provjere činjenica. Programe kontinuirane edukacije javnosti, studenata i partnera provodit će Sveučilište VERN'.

Kombinacijom akademske ekspertize, suradnje industrije i napredne tehnologije, Sveučilište VERN' i HUDI osnažit će turistički sektor u borbi protiv dezinformacija, zaštititi svoj ugled i osigurati točno širenje informacija. Zajedno nastoje izgraditi informiranije društvo i pridonijeti rastu prakse provjere činjenica.

O Sveučilištu VERN' i HUDI-ju

Sveučilište VERN' vodeća je privatna akademska institucija u Hrvatskoj posvećena pružanju visokokvalitetnog obrazovanja i istraživanja u područjima ekonomije, financija, medija, turizma, komunikacija, informatike i kreativnih industrija. Predano inovacijama i unapređenju znanja, Sveučilište VERN' surađuje s industrijskim partnerima i provodi projekte usmjerene na suočavanje sa suvremenim izazovima u različitim sektorima.

HUDI je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa.

Izvršni odbor HUDI-ja čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.