No, javnost će oko uzroka pada dva MIG-a 21 HRZ-a, biti još neko vrijeme u mraku. Barem dok istražno povjerenstvo ne završi svoju istragu. Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) i Protuzračne obrane (PZO) general bojnik Vlado Bagarić odbio je iznositi bilo kakva nagađanja o uzrocima pada hrvatskih MIG-ova 21 jučer na vojnom poligonu pored Slunja ističući kako je oformljeno povjerenstvo koje istražuje ovaj događaj te da ne želi ništa prejudicirati.
>> EKSKLUZIVNO: Snimka nesreće MIG-ova kod Plaškog
'Nije bilo sudara u letu'
Postoji snimka koja je snimljena sa zemlje na vježbi u Slunju, ali po riječima Bagariča na njoj se ne vidi ništa. Piloti su letjeli u formaciji od četiri MIG-a. Ova dvojica koja su pala su se odvojila kako bi izveli vježbu gađanja. Treći pilot je vikao ovoj dvojici koja su stradala 'iskači, iskači'. Bagarić je opovrgnuo da je uzrok pada dva MiG-a sudar u letu.
Bagarić je podsjetio da je oformljeno peteročlano povjerenstvo koje istražuje ovaj događaj i koje je potpuno neovisno u svom radu. Istaknuo je da su svi obavezni surađivati s tim povjerenstvom te da je formirana i posebna radna skupina ako povjerenstvu bude potrebna dodatna pomoć.
U formaciji bila četiri MIG-a
Odgovarajući na brojna pitanja novinara o uzorcima pada MIG-ova, Bagarić je nekoliko puta ponovio da ne želi prejudicirati bilo koji razlog zašto su se jučer srušila dva hrvatska MIG-a. Zapovjednik HRZ-a i PZO je rekao da su u formaciji letjela četiri MIG-a 21, a da su se prva dva srušila. Pojasnio je da MIG 21 nema klasičnu crnu kutiju kao ostali zrakoplovi, već uređaj koji bilježi elemente leta te vjeruje da će i taj uređaj biti uskoro pronađen.
Bagarić je naglasio da je tijekom vježbe prva dva dana sve bilo u redu i da su piloti postizali dobre rezultate u gađanju ciljeva na zemlji, kao i trećeg dana ujutro. Formacija od četiri zrakoplova MiG 21, od kojih su se dva srušila, pripremala se tada za gađanje ciljeva nevođenim raketama i topovima kada je došlo do nesreće.
Također je ponovio da su zrakoplovi bili tehnički ispravni, da su piloti bili među najboljima u HRZ-u te da tim letjelicama starim i preko 30 godina vijek trajanja istječe 2013. godine.
Unatoč tom gubitku HRZ je i dalje sposoban s preostalim MiG-ovima obavljati svoje zadaće poput nadzora zračnog prostora, istaknuo je Bagarić. (Hina)