Incidenti s MIG-ovima

Neispravni avioni: Pilot objasnio zašto mu se MIG ugasio na 13.000 metara

Slika nije dostupna
Brigadir Ivan Selak je potvrdio da mu se tijekom testiranja MIG-a na visini od 13.000 metara i pri brzini dva puta bržoj od zvuka zbog tehničkih razloga ugasio motor.

Remont i isporuka MIG-ova 21 Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ) kasni jer ukrajinski Remontni zavod u Odesi nije zbog tamošnjih propisa mogao obaviti adekvatne testne letove, koji se sada obavljaju u Hrvatskoj, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare probni pilot HRZ-a brigadir Ivan Selak.

U Ukrajini se nisu mogli obaviti testni letovi na velikim i malim visinama, na nadzvučnim brzinama i testovi radara u punom opsegu, kaže Selak koji je na to upozoravao ukrajinsku stranu, ali oni su ga uvjeravali da će sve biti dobro odrađeno.

Sada se u Hrvatskoj nalazi pet MIG-ova jednosjeda i dva dvosjeda, koji su remontirani u Ukrajini. Idućih dana nastavljaju se testiranja tih zrakoplova po programu koji je odredio HRZ, a prihvatila ukrajinska strana.

Selak je potvrdio medijske napise da mu se tijekom testiranja MIG-a na visini od 13.000 metara i pri brzini dva puta bržoj od zvuka zbog tehničkih razloga ugasio motor, no to nije bila izvanredna situacija.

'Da je bila riječ o redovitom letu, bila bi to izvanredna situacija, no pri testnim letovima, vjerovali ili ne, to je normalna situacija', rekao je. Ništa nije bilo dramatično, zato se i rade probni letovi, kaže Selak.

Motor se ugasio jer je pri nadzvučnoj brzini zrak ušao u dio motora gdje ne bi smio ući, a o kvaliteti remonta govori to što je zrakoplov mogao ponovo upaliti motor kada se spustio na nižu visinu. O tome smo odmah izvijestili MORH, rekao je Selak.


MORH ne želi preuzeti neispravne MIG-ove od Ukrajine

Na novinarski upit je li bilo još nekih sličnih incidenata Selak je odgovorio kako svaki probni let ima nekih nepredviđenih situacija, ali ne u takvom obliku.

Sličnih je incidenata bilo i prigodom prethodnog remonta MIG-ova u Rumunjskoj, napomenuo je Selak dodavši kako je ipak razlika u remontima velika jer je onaj u Ukrajini 40 milijuna kuna jeftiniji.

Pomoćnik ministra obrane Viktor Koprivnjak ponovio je da Hrvatska neće preuzeti MIG-ove od Ukrajinaca dok svi zrakoplovi ne budu potpuno ispravni i sigurni, i tu neće biti nikakvih kompromisa.

Koprivnjak je također podsjetio da je ugovor s Remontnim zavodom u Odesi bio transparentan i povoljniji nego da se išlo na remont u Rumunjsku.

Na konferenciji je najavljeno da će MORH zbog kašnjenja zrakoplova tražiti od ukrajinske strane plaćanje penala, no još se ne zna koliko će oni iznositi.

Zapovjednik HRZ-a general Dražen Šćuri nije mogao reći kada će MIG-ovi biti preuzeti, jer to ovisi o ukrajinskoj strani, ali vjeruje da će to biti ubrzo. Napomenuo je da sada hrvatski zračni prostor štite dva MIG-a 21. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook