Tvrtka TUBS svoje proizvode izvozi i u Ganu. Ona je samo jedna od sve većeg broja malih hrvatskih tvrtki čije je poslovanje globalno. "Sva strana tržišta su podjednako zahtjevna, no međutim ova u okruženju je logistički lakše suportirati nego tržišta poput Afrike i nekih dalekih zemalja", kaže Tomislav Rajić, predsjednik Uprave TUBS-a.
Pa ipak sve više domaćih poduzetnika okreće se upravo takvim, trećim tržištima. Od ulaska u Europsku uniju hrvatski izvoz je porastao 128 posto. A svaki treći izvozni euro zaradi se izvan Europske unije.
"Izvaredan temelj za treća tržišta daju nam sporazumi Europske unije o slobodnoj trgovini koje imamo s trećim tržištima, a kojima se taj izlazak bitno olakšava", kaže Marina Rožić, glavna tajnica HGK.
"Kategoriji trećih tržišta formalno pripada i Ukrajina. A angažman hrvatskih tvrtki na obnovi te zemlje već je započeo", poručuje reporter Dnevnika Nove TV Marko Biočina.
"Imali smo narudžbu za četiri benzinske postaje iz Ukrajine koje smo otpremili prije evo tri, četiri tjedna. Jedna je bila za Irpinj, a ostale za tri za Buču", kaže Rajić. Za nastup na najvećim tržištima, poput indijskog, bitno je lakši uz kvalitetnu promociju.
"Mi smo sad kod njih velika zemlja jer biti treći u nogometu, pa u finalu, to je za Indijce neostvarivi san. Oni to čestitaju i klanjaju se", kaže Zvonimir Viduka, direktor Altproa. Sve češće čestitaju i na hrvatskim proizvodima. Nakon nogometne Hrvatska ima ekipu i za vrh gospodarske lige nacija.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.