Crni londonski taksi Mickov je zaštitni znak. U poslu mu dobro dođe i poznavanje hrvatskih simbola. 'Nogomet je najprepoznatljiviji hrvatski simbol, uz to naravno i hrvatske kockice. Modrić je najpoznatiji hrvatski nogometas', priča nam Mick.
No, u metropoli s više od sedam milijuna stanovnika mnogi niti ne znaju gdje se Hrvatska nalazi. Jedna Londončanka dvoumila se jesmo li susjedi Bugarskoj ili Turskoj.
>> Ovako Hrvati 'mame' britanske turiste!
Znaju zato vrsni britanski turistički stručnjaci koji su nas nagradili. 'Hrvatska je ove godine pobijedila u kategoriji takozvanih short-haul destinacija, znači, to se mjeri po duljini leta. Destinacije do tri sata leta su short-haul i u toj kategoriji mi smo izabrani za destinaciju godine', pojasnila je direktorica HTZ-a Meri Matešić.
A upravo taj oblik putovanja je u porastu u turističkim rezervacijama. Govori predsjednik Europske asocijacije putničkih agencija Boris Žgomba: 'Trendovi short-break, odnosno kratkih putovanja su sve traženiji. Naime, danas sa kvalitetnim aviolinijama vi imate mogućnost putovati na jedan, dva, tri, četiri ili više dana'.
I na taj način Temzu zamijeniti Jadranom. 'Bila sam tamo prije nekoliko godina. Mislim da je zemlja preksrasna, čista je i primijetila sam da nema previše turista', kaže nam Paulie. 'Željela bih otići tamo. Čula sam da je predivno', dodaje Gillian.
Iako turisti posjećuju i Englesku, strana ljetovališta su itekako tražena. Sunčano i toplo vrijeme u Londonu je prava rijetkost, pa mnogi Britanci zamijene šetnju Hyde Parkom putovanjima. Na godinu ostvare 60 milijuna putovanja i pritom potroše 35 milijardi funta.
U Hrvatsku ih je ove godine stiglo 300.000. Iduće godine, ocekuje se, uz nasu će ih obalu šetati još i više.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook