Sva svjetska turistička elita slila se u London, gdje je 38. put otvoren jedan od najznačajnijih svjetskih turističkih događaja.
Ovdje se pregovara, dogovara i svake se godine sklope poslovi u vrijednosti od 24 milijarde kuna na svjetskoj razini. Među 185 destinacija, i Hrvatska je izložila sve svoje adute.
''Svake godine je sve veći broj posjetitelja, sve veći broj partnera i veća je mogućnost prodaje naših aranžmana'', rekao je Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
''Tu već počinjemo razgovore ne za sljedeću godinu, nego za 2020. Tu nastaju prve ideje, što će se nuditi'', objašnjava Anamaria Hauptfeld Schweitzer, voditeljica odjela krstarenja jedne turističke tvrtke.
U Londonu se pozorno prati i početno stanje bookinga, a važan je i interes posjetitelja. Hrvatskoj je britansko tržište iznimno važno. Britanci su dobri potrošači, a trenutačno u posezoni ostvaruju porast od 14 posto.
''Znamo da Ultra dovodi najviše britanskih gostiju, a tako je tijekom cijele godine. Uvijek su među prva tri'', kaže Alijana Vukšić.
A među 5000 izlagača uspijevaju samo drugačiji i zanimljivi. Petar Čurlin, vlasnik hotela usred Londona reže dalmatinski pršut. ''Ako vi na bilo koji način privučete pozornost, vi ste u prednosti'', kaže.
Igra se na svjetskoj turističkoj karti zaoštrava i to Hrvatskoj ne ide u korist. Konkurentske zemlje ponovno se bude.
''Zasigurno bi se trebalo strateški promisliti na koji način postupiti, je li to u poboljšanju ponude, je li to cjenovno'', kazala je Romana Vlašić, direktorica TZ Dubrovnik.
''Mislim da se ne moramo puno bojati, ali moramo razvijati proizvod i raditi na kvaliteti'', ističe Mihaela Kadija, direktorica TZ Zadarske županije.
Jesmo li na dobrom putu, bit će vidljivo do srijede, dokad će trajati i turistička vreva na londonskom sajmu.
Cappelli: ''Idemo i na ta tržišta koja nam mogu pružiti rezervu''
Kako će Hrvatska odgovoriti na jaku konkurenciju, u Dnevniku Nove TV otkrio je ministar turizma Gari Cappelli: ''Hrvatska ima svoju strategiju, svoj način pristupa tržištima. Imamo svoj pristup koji je i ove godine dao dobar rezultat. To je avio program, u kojem smo napravili jedan iskorak, negdje oko 30 milijuna, dobili goste negdje i po mjesec dana ranije. Rezultati su vidljivi. Britansko tržište osam i pol posto više. 850.000 turista iz Britanije''.
Objašnjava da ne možemo i dalje očekivati dinamiku rasta kakva je bila proteklih godina: ''Ali se vraćamo na tržišnu utakmicu kojoj od 2016. na neki način pristupamo kvalitetnim, odgovornim načinom, svim marketinškim akcijama koje ćemo nastojati pojačati i zadržati ritam blagog rasta do tri posto''.
Za svakog turista slijedi puno jača borba. ''Turistički djelatnici Hrvatske znaju naći pristup tim tržištima. Imamo znanje, imamo kvalitetu, podigli smo ljestvicu i ponude i svega što Hrvatska može i zna. I mislim da ćemo samo nastaviti malo jače od onoga što smo radili i što smo se eventualno opustili zbog našeg okruženja. Paket zakona koji ide dat će rezultate već 2020. kada će biti na snazi'', rekao je Cappelli.
Danas je otvoren i turistički ured u Šangaju. ''Standardna tržišta kao što su Austrija i Njemačka, Poljska, Češka i Italija držat ćemo na razini koju imamo i ove godine. A snažan iskorak očekujemo u SAD-u, Kinu iz koje imamo 50.000 novih gostiju, rast je 45 do 50%. Idemo i na Koreju, otvaranje ureda u Los Angelesu. Idemo na ta tržišta koja nam mogu pružiti jednu rezervu, da uvijek imamo kontinuirani, kvalitetni rast', rekao je Cappelli.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr