Iz 'Hrvatska može bolje' upozoravaju kako je to nepoštivanje demokratskih procedura dovodi do završne devastacije obrazovnog sustava u Hrvatskoj.
"Organizacije civilnog društva okupljene u Inicijativu 'Hrvatska može bolje' oštro osuđuje najavu MZOS-a o imenovanju članova/ica novog Povjerenstva za analizu i provedbu Strategije u području predtercijalnog obrazovanja, kao i povjerenstva koje će raditi na Cjelovitoj kurikularnoj reformi", priopćili su u ponedjeljak iz te inicijative.
Poručuju tehničkom ministru Predragu Šustaru kako je ovaj njegov potez protivan unaprijed određenim demokratskim procedurama koje je dostigla Hrvatska, pri čemu prvenstveno misle na jasno opisane procedure definirane Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije, zakonima te pratećim pravilnicima i dokumentima.
Povjerenstvo za analizu i provedbu Strategije, napominju, već postoji i osnovano je 2014. godine pri Uredu predsjednika Vlade RH, a u Strategiji je jasno navedeno da je za formiranje Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme nadležno Posebno stručno povjerenstvo za praćenje i provedbu Strategije, koje bira članove temeljem javnog poziva.
"Ovakva odluka još jednom pokazuje kako ministar i Vlada s tehničkim ovlastima kojoj je izglasano nepovjerenje zanemaruje transparentne demokratske procedure, glas 50.000 građana/ki koji/e su jasno poručili kakvu obrazovnu reformu žele, negira postojanje tijela koja su osnovana pri Uredu predsjednika Vlade RH i koja stručno i odgovorno obavljaju svoj posao o čemu je ministar obaviješten u više navrata. Ignorira Zakone i nacionalne strateške dokumente usvojene u Hrvatskom Saboru, a pri tome omalovažava one koji su stvarni kreatori i provoditelji reforme u Hrvatskoj - učitelje/ice i obrazovne radnike/ce", navode iz "Hrvatska može bolje".
"Ministar kojeg javnost već percipira kao najgoreg ministra obrazovanja u povijesti Hrvatske, uz svu štetu koju je dugoročno nanio obrazovnom sustavu RH, ovim zadnjim postupkom još jednom pokazuje kako jedine procedure koje za njega vrijede i koje poznaje su one koje su se koristile u nekim prošlim vremenima, a koje više podsjećaju na komesarijat, nego na Ministarstvo u jednoj demokratskoj zemlji koja je članica EU", dodaju u priopćenju.
Ovakvim potezima, upozoravaju, dugoročno se devastira obrazovni sustav i uništava ogroman reformski potencijal kojeg je ova reforma imala tamo gdje je to bilo najvažnije - na terenu, među učiteljima/icama, roditeljima te učenicama i učenicima.
Najavljuju kako će i dalje nastaviti raditi na okupljanju dionika koji se zalažu za konsolidiranu demokraciju u kojoj je obrazovanje prioritet. Osim toga, dodaju, o ovom potezu ministra Šustara, koji odstupa od procedura stipuliranih u Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije, izvijestit će relevantne međunarodne institucije kojima je i Strategija i Cjelovita kurikularna reforma predstavljena. (Hina)