Turističke agencije u ovoj sezoni bilježe veću potražnju. 'U odnosu na prošlu godinu u Atlas Airtoursu zabilježen je rast prodaje od 17 posto', rekao je za Dnevnik.hr Kristijan Gržetić, direktor korporativnih komunikacija adriatica.net grupe. Znatno veći interes za skijanje u ovoj godini potvrdili su i iz Generalturista.
Od skijaških destinacija, prema podacima agencija, Hrvati su najodaniji Austriji, Sloveniji, Italiji i Francuskoj. 'U Austriji su to Nassfeld, Kreischberg, Katschberg, Bad Kleinkircheim; u Italiji Marilleva, Kronplatz i Andalo; a u Sloveniji Bohinj, Kranjska gora i Mariborsko pohorje', rekla je Lucija Gruščević, voditeljica poslova promocije i odnosa s javnošću Generalturista.
'Prema podjeli stanovništva Slavonci najviše traže Francusku, kontinentalni dio Hrvatske Sloveniju i Austriju, a Dalmacija gravitira prema Italiji. Dobar postotak Dalmacije ide i u Bosnu i Hercegovinu', dodali su iz Atlas Airtoursa.
>> VIDEO: Dvjesto tisuća Hrvata spremno za skijanje
Iako nije Slavonka i Lana iz Zagreba se ove godine odlučila za Francusku. 'Još nismo odabrali na koje ćemo skijalište, ali idemo u Francusku. Skijanje plaćam u gotovini, ali ne plaćam preko agencija pa me ispadne dosta jeftinije', rekla je Lana i dodala da pazi na cijenu.
'Uvijek gledam da prođem što jeftinije. Ako se potrudiš možeš naći dobro skijalište za dobru cijenu, za recimo 2.000 kuna. Mi smo, primjerice, u Italiji prošli jeftino, išli smo automobilom i ostali tjedan dana, i računajući ukupan trošak s hranom sve nas je došlo oko 3.000 kuna', rekla je Lana koja na skijanje ide ili s obitelji ili s prijateljima.
Francuska je bila odabrana skijaška destinacija i za Branku, no ove godine za nju nema skijanja. 'Bili smo na skijanju četiri godine za redom, uvijek u Francuskoj, ali ove godine ne idemo zbog novaca', rekla je Branka. 'Inače smo išli uvijek preko agencije, a s obzirom da nas je samo dvoje dođe nas skuplje, otprilike između 2.500 i 2.800 kuna, ne računajući hranu.'
'Hrvati vole Francusku zbog niskih cijena'
'Većina prodanih aranžmana u našoj agenciji bazirana je u Francuskoj zbog Hrvatima najbitnijeg faktora, a to je cijena', rekao je Slaven Rukelj iz agencije Speranza. Rukelj je istaknuo kako već godinama bilježe prodaju najskupjlih i najjeftinijih aranžmana. 'Srednja cijena i kvalititeta očito nisu interesanti Hrvatima', zaključio je Rukelj.
Popularnost Francuske objašnjava i njihovom prilagodbom terminu dolaska Hrvata, a to je prvi tjedan u siječnju te smjena subota-subota.
Gržetić povećanje potražnje u agencijama dijelom objašnjava povoljnim first minute ponudama. 'Navike Hrvata ne jenjavaju, vjerojatno štede tijekom godine kako bi si priuštili ljetovanje i skijanje', rekao je Gržetić. No, smatra kako Hrvati koji idu na skijanje nisu mahom bogataši, čemu svjedoče i marke automobila koji prolaze graničnim prijelazima.
'Treba uzeti u obzir da su ljudi koji odlaze na skijanje svih mogućih profila. Kad odlaze na skijanje ne troše puno, to je ista stvar kao i s turistima koji dolaze u Hrvatsku i donose vlastitu hranu', objašnjava Gržetić.
'Ove godine putnici znaju što žele'
Jeftina skijališta su uvijek tražena, no i ona skuplja nađu svoje skijaše. U ponudama su razni paketi s popustima i mogućnostima plaćanja na rate, a first minute ponude smanjuju cijenu i za 20 posto. Postoje i posebni paketi za mlade obitelji s djecom. Cijene aranžmana, ovisno o agenciji, variraju od 3.000 do 14.000 kuna.
'Od cjenovno pristupačnijih odredišta koja se traže obično su neka manje poznata skijališta/zimovališta, a od skupljih se najviše rezerviraju St.Anton, Lech i Ischgl', rekao je Boris Brdovnik iz Jumbo Travel Servicesa.
'Ono što je različito u odnosu na prošlu godinu je da su putnici ove godine konkretniji, odnosno u principu znaju što žele, u kojem terminu i to i potvrđuju', dodao je Brdovnik.
Ukupno {{TotalVotes}}
Greška prilikom glasanja. Pokušajte ponovno kasnije. {{error}}