Bira se najjeftinije

Hotelijerima profit ispred domoljublja: Koriste samo 55 posto hrvatskih proizvoda

U domaćoj turističkoj ponudi se koristi svega 55 posto posto hrvatskih proizvoda.

Svaki drugi kilogram janjetine ili ribe u hrvatskim hotelima ne dolazi iz Hrvatske. Mogu li hoteli početi prodavati više hrvatskih proizvoda? Hrvatska gospodarska komora okupila je prehrambenu industriju te vodeće hotelijere u Poreču. Hrvatska prehrambena industrija želi proizvoditi, no provjerili smo kako će hotelijeri na kraju birati između domoljublja i većeg profita.

Sir, tjestenina, suhomesnati proizvodi. Sve izvorno, a u turizmu premalo korišteno.

'Dakle jeste kriza, ali moramo pokazati da hrvatski proizvodi imaju uistinu kvalitetu', kaže Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

VIDEO NY Times o mjestu u Hrvatskoj: Tamo ćete se osjećati kao kod kuće

Zapravo hoteli bi trebali odlučiti.

'To je velika stvar, dakle u svemu moramo biti veliki domoljubi', odgovara Burilović na pitanje je li onda dovoljno biti domoljub.

Hrvatski hoteli ipak nisu veliki domoljub. U turizmu se koristi 55% posto hrvatskih proizvoda. Ministar tvrdi, može i bolje, posebice u pred i post sezoni.

'Odnosi se na gastronomiju koja je jedan od naših 10 ključnih proizvoda, koji podrazumijeva pokretanje centara izvornosti širom Republike Hrvatke', rekao je ministar turizma Darko Lorencin,.

Hoće li to prihvatiti i strani gosti, koji čine 88% dolaska? Hotelijeri nemaju dvojbe. Strano je jeftinije.

Poslovi u turizmu: U prvom kvartalu objavljeno više od 1.100 oglasa!

'Ako je hrvatski sir, 30 do 40% skuplji od uvoznog onda mislim da netko tim proizvođačima treba stvoriti uvjete kako da budu konkurentniji', kaže turistički djelatnik Goran Fabris.

Zato ministarstvo poljoprivrede, rješenje vidi u fondu za investicije i konkurentnost.

'Olakšavanjem, zapravo, poslovne klime u Hrvatskoj, ukidanjem parafiskalnih nameta i na taj način zapravo pomoći gospodarstvu', kaže Vedran Kružić, zamjenik ministra poljoprivrede.

A to znači svim proizvođačima. Na taj način se čuvaju radna mjesta.

'Pogotovo naši ljudi prepoznaju dobar proizvod, a isto tako i svi ostali', kaže Marinko Čavar, voditelj promocije tvrtke suhomesnatih proizvoda.

VIDEO Zbog njih sve više stranaca dolazi u Hrvatsku

'Mislim da ovaj proizvod i svi naši proizvodi apsolutno mogu konkurirati', kaže industrijski dizajner Toni Kurti.

Može i riba. Ali najmanje hrvatske ribe završi na domaćem tržištu. 'Birat će najjeftinije, birat će konzervu s Tajlanda', rekao je Marko Domjan, rukovoditelj uzgoja.

Jedino turizam može spasiti stvar.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook