Nevjerojatne gužve svakodnevno izluđuju stanovnike krajnjeg istoka Zagreba, a zasad nema apsolutno nikakvih naznaka da bi im se situacija u skorije vrijeme mogla promijeniti.
Snimka jedne takve kolone, objavljene u kvartovskoj grupi na Facebooku, svjedoči o hororu s kojim su suočeni svakog dana svi oni koji se nađu pred pružnim prijelazom u Sesvetskom Kraljevcu.
U tom su naselju dva pružna prijelaza i na oba situacija nije bajna, ali najstrašnije je na prijelazu Krčeni put, na Strojarskoj cesti.
Pravila zapravo nema, nepregledne kolone pred spuštenom rampom stvaraju se u različito doba dana, a najizraženije su u poslijepodnevnim satima, kad je promet i vlakova i automobila najveći. Što je najgore, nekim vozačima popuste živci pa zaobilaze spuštene rampe.
Čekamo li novu tragediju?
"Samo jučer prošlo je desetak automobila dok je sat vremena rampa bila spuštena. I to je sve češća situacija. Godinama se ljudi žale, ali sad su kolone i čekanja postala nepodnošljiva", kaže nam jedna čitateljica koja nije htjela da joj objavimo ime.
Ona je svakodnevno vozila dijete u vrtić koji se nalazi u blizini i za to joj inače treba dvadesetak minuta vožnje. "Kad je rampa spuštena, po 40 minuta na putu do vrtića i onda još toliko na povratku, zamislite koliko se vremena izgubi", kaže nam čitateljica, koja nerijetko zbog takve situacije kasni na posao.
This browser does not support the video element.
I brojni drugi stanovnici tog dijela grada izgubili su živce, a neki pozivaju i na organiziranu akciju kojom bi gradske vlasti i Hrvatske željeznice primorali da riješi taj problem.
"Sramota je da ljudi čekaju!", "Mi smo jučer čekali sat vremena. Kolone s jedne i druge strane nekoliko kilometara", "Ja sam odustala nakon 45 minuta, okrenula se i otišla na obilaznicu. Zvala sam HŽ, rekli su da je već prijavljeno", samo su neki od komentara na društvenim mrežama.
HŽ ovaj put brži?!
Iz Grada Zagreba odgovor o tome na koji način misle riješiti taj problem danas nismo uspjeli dobiti. Hrvatske željeznice su, suprotno raširenom mišljenju, ovaj put bile brže. Nažalost, stanovnici tog dijela grada od toga neće imati puno koristi. Čini se, naime, da one taj problem ne mogu riješiti.
Objašnjavaju kako su oba prijelaza u Sesvetskom Kraljevcu osigurana signalno-sigurnosnim uređajima i polubranicima te da je riječ o međunarodnoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor - Dugo Selo, na kojoj je i gust prigradski željeznički prijevoz.
Rampa pet minuta prije vlaka
"Na toj najfrekventnijoj međunarodnoj dvokolosiječnoj pruzi u RH u razdoblju od 7 do 19 sati prođe oko 120 vlakova, a u noćnoj smjeni oko 85 vlakova", kažu u HŽ-u. Dodaju da njihovi radnici koji upravljaju tim prijelazima postupaju u skladu sa svim propisanim odredbama, a čini se da tu i leži dio problema.
Prema Prometnom pravilniku, oni moraju osigurati prijelaz najmanje pet minuta prije prolaska vlaka. Pokušalo se vrijeme u kojem je prijelaz zatvoren skratiti dodatnim signalima na pruzi koji omogućuju prometniku da ga prije otvori, no i sami priznaju da su poboljšanja minimalna zbog frekvencije željezničkog prometa.
Prebacili odgovornost na Grad Zagreb
"Zamjena postojećih uređaja na željezničko-cestovnim prijelazima Končar i Krčeni put novim i potpuno automatiziranim uređajima predviđena je projektom rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci. Ističemo da se i tada zbog velike gustoće željezničkoga prigradskoga prometa u jutarnjim i popodnevnim satima očekuju neznatna poboljšanja u tijeku cestovnoga prometa.
Jedino trajno i sigurno rješenje problema prometnih gužvi jest denivelacija, odnosno izgradnja nadvožnjaka ili podvožnjaka, za koju je mjerodavan Grad Zagreb", poručuju iz HŽ-a.