Umirovljeni piloti zabrinuti

Kupuju se borbeni avioni, ali pitanje je - tko će njima upravljati? "Bojim se da ćemo kupiti vrhunski auto koji će nam ležati u garaži, a dijete će mi biti gladno"

Novca za borbene zrakoplove – ima. A kad bude zrakoplova, valjda će biti i pilota koji će ih voziti.

U zasluženu mirovinu MIG-ovi će za manje od tri godine. Dok odbrojavaju i čekaju nove avione, piloti na njima ne lete dovoljno. Dežuraju u slučaju da na nebu treba presresti tuđi zrakoplov sumnjivih namjera.

"Ja se divim pilotu koji se s eventualno 20 do 30 sati godišnje na MIG-u uopće usudi sjesti u MIG'', kaže umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak. Pet puta više u svim uvjetima bilo bi idealno.

Sve manje onih željnih akcije

Ne samo da nisu dovoljno uvježbani već je i onih željnih akcije sve manje. "Nije bio toliki interes jer je bila neizvjesna sudbina zrakoplovstva. Ljudi nisu htjeli ulaziti u sustav jer nisu znali koliko će to trajati, pa su se snalazili drugdje, bez obzira što su imali afinitete'', rekao je Danijel Borović, također umirovljeni pilot HRZ-a.

"Koliko mi imamo pilota koji su mlađi od 30 godina bolje da ne govorim, nemojmo o takvim podacima. Koliko ih je preko 40 - previše!", kaže Borović. Dodaje da će treba poraditi privlačenju novih ljudi, pogotovo mlađih.

Jer uz 12 borbenih aviona koje država kupuje zrakoplovstvo bi trebalo imati dvostruko više pilota. Hoće li na njima imati tko letjeti i koliko ih je sada u sustavu? MORH na ta i druga pitanja ne odgovara.

"Mala je vjerojatnost da ćemo imati s obzirom na to da se radi o zrakoplovu novije generacije koji je puno zahtjevniji od dosadašnjih koje smo imali i imamo danas", smatra Borović.

Pročitajte i ovo objava do kraja mjeseca Plenković na pitanje jesu li odabrani francuski avioni: "Na sastanku smo sve raspravili. Neću više o tome u ovom trenutku"

Samo prijelazna obuka pilota i tehničara trajala bi godinu i pol dana. Ivan Selak zato žali što mlađe generacije nisu više u zraku. "Ratno zrakoplovstvo se zadnjih godina može nazvati vatrogasnim", poručuje.

Problema koje treba ugasiti ima i previše! Zrakoplovnu bazu na Plesu, gdje bi avioni trebali biti smješteni, čekaju građevinski radovi. Treba sagraditi novu infrastrukturu, hangare, skloništa, radionice.

"Bojim se da ćemo kupiti vrhunski auto koji će nam ležati u garaži, a dijete će mi biti gladno i nećemo imati goriva. Nemojmo to raditi", govori Ivan Selak.

Pročitajte i ovo U UREDU PREDSJEDNIKA Milanović i Plenković konačno za istim stolom: Raspravljali o nabavci zrakoplova

Državni vrh koji traži bolje rješenje u svojevrsnom zavjetu šutnje. Ne otkrivaju jesu li na korak do sklapanja posla s Francuzima.

Predsjednik Republike Zoran Milanović pak upozorava: "Dobro je i jedno i drugo, ali prije svega za nas, ne za vanjsku politiku. O njoj treba voditi računa, ali prije svega o hrvatskim interesima, koji da 'prostite - moraju bit sebični''.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr