'To je punionica za električna vozila koja gore ima solarno polje koje se rotira. I prati kretanje sunca tijekom dana. Ovo solarno polje može generirati godišnju potrošnju jednog električnog vozila. Auti staju pokraj i punjenje se vrši i sa jedne i sa druge strane. Odjednom se mogu puniti četiri automobila', rekao je Vedran Jukić, autor punionice.
'Vi ostavite auto parkiran, obavite svoje što imate i vratite se nazad ili mobitelom dobijete poruku kad je auto napunjen. Isto tako možete dobiti podatak koja stanica je slobodna. Plaćanje može ići preko HEP uplatnice, preko mobitela, ali uglavnom se sve preko mobitela rješava', dodaje Jukić.
I to uskoro jer HEP najavljuje gradnju dviju strujnih punionica. 'Mislimo da će ih biti i više tijekom ove godine. Naš posao nije samo prodaja električne energije nego u komunikaciji s našim potrošačima utjecati da se energija troši racionalno, a pogotovo kad govorimo o elektromobilnosti', rekao je Zlatko Koračević, predsjednik uprave HEP-a.
>> Concept One predstavljen na prestižnom okupljanju Concorso d’Eleganza
Električni automobili su budućnost. No još uvijek imaju problema sa dometom, primjerice s jednom napunjenom baterijom mogu putovati tek 120 kilometara. Električni automobil na 1.000 kilometara troši 15 kilovat sati struje što stoji 84 kune. Vozač dizelskog automobila koji troši 6 litara i za istu udaljenost sada plaća 579, a vozač benzinca 818 kuna.
Četvrtina emisija plinova sada dolazi iz prijevoza pa do 2020. Europska Unija na cestama želi 10 posto vozila na alternativna goriva. 'Gledajući emisije, i biogoriva također imaju neke emisije, onda tu električna energija prevladava u korist zdravlja i smanjenja emisije', kaže Davor Škrlec sa FER-a. HEP se za to priprema izradom domaće točionice struje.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook