Snijeg na tisuću kilometara autocesta u dva dana čistilo je više od 181 teretnog vozila s plugovima i posipačima te je bačeno više od 3300 tona posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima, stoji u priopćenju HAC-a.
Na snježnim dionicama ralice su radile i po 30 sati bez prestanka.
HAC se osvrće na negodovanje vozača da za vrijeme snježnih padalina nisu vidjeli ralice na cesti, ističući da kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – "to bi bio kolaps i apsurd".
Već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu, naglašava HAC, dodajući da radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće održavanja autocesta.
U uvjetima obilnih padalina čisti se samo vozna traka s prilazima odmorištima. Autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina.
HAC podsjeća na zakonsku obvezu zimske opreme, uz što bi većina problema i zastoja bila kudikamo manja, a vozače poziva da ako voze iza ralice, da ih ne pretiču već voze iza njih.
Također je upozorio i na jučerašnje zanemarivanje zabrane prometa za sva vozila od strane nekih vozača koji su krenuli zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja, zatvorene od ranih jutarnjih sati zbog orkanske bure.
"Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju. Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog vjetra stvaraju i opasni snježni zapusi", poručuje HAC.
Dodaje da su zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, njihovi radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati.