Dubrovnik već jest

Koliko dio kolača ćemo zgrabiti? Na raspolaganju su nam stotine milijuna eura

Osim novca za Pelješki most, Hrvatskoj za investicije u prometu u iduće dvije godine stoji gotovo pola milijarde eura.

Stotine milijuna eura koji Hrvatskoj stoje na raspolaganju kroz tzv. Junckerov investicijski plan, gospodarstvenicima je predstavio potpredsjednik Vlade Branko Grčić. Prvi novac već je stigao u Dubrovnik, gdje se gradi zračna luka. Osim Junckerovih milijuna, Hrvatskoj na raspolaganju stoje sredstva iz drugih fondova, a prvi u redu za sufinanciranje bit će dugonajavljivani Pelješki most.

Bili smo u dubrovačkoj zračnoj luci koja se obnavlja europskim novcem.

'Sa zadovoljstvom potvrđujem da se radovi odvijaju u punom kapacitetu i to baš u vrijeme kada je u Dubrovniku razdoblje visoke turističke sezone, imamo vrlo živo gradilište u samom srcu zračne luke', kaže nam direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić. Dubrovčani se nadaju većini od 250 milijuna eura, koliko je za njihov projekt predvidjela Europska komisija. Zainteresiranim gospodarstvenicima danas ga je predstavio ministar Branko Grčić.

Hajdaš Dončić: Pelješki most koristit će se besplatno, izgradnja do 2019. godine

'Mi imamo na indikativnoj listi već 30-ak projekata, što se tiče ovih područja u kojima se najviše ulaže, dakle energetika, prometna infrastruktura, edukacija, obrazovanje, inovacije, razvoj', rekao je Grčić.

Projekti zajedno vrijede 9 milijardi eura, od čega Grčić očekuje oko 2 milijarde eura izravne europske pomoći. Iz bruxellske omotnice Hrvatska se nada i pomoći za Pelješki most, o čemu su ministri danas razgovarali i s europskom povjerenicom za promet Violetom Bulc.

'Koliko ja znam, sve su to vrsni projekti, kao što je taj most. Sad je na hrvatskoj Vladi da se odluči kako će financirati taj projekt', kaže Bulc. Grčić i Hajdaš Dončić nadaju se da bi se natječaj za početak gradnje mogao raspisati do jeseni.

Što bi nam donio TTiP

'Za par tjedana ćemo imati gotovu studiju izvodljivosti koja će, ja se nadam, u konačnici definirati da je Pelješki most najbolji način povezivanja hrvatskog juga s ostatkom zemlje, i onda krećemo direktno u razgovore s Komisijom', rekao je Grčić, dok je Hajdaš Dončić dodao da se 'radi samo o poštivanju procedura'.

Osim novca za Pelješki most, Hrvatskoj za investicije u prometu u iduće dvije godine stoji gotovo pola milijarde eura. Uniji smo za sufinanciranje, prijavili već ukupno 14 projekata.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook