Zašto nije raspisan javni natječaj?

Garaže ispod HNK: Spas za promet ili razapinjanje trga

Slika nije dostupna
Na inicijativu Kluba zastupnika s liste Velimira Sriće, a u organizaciji gradskog zastupnika Zvonka Makovića, danas je u zagrebačkoj Gradskoj skupštini prvi put predstavljen projekt podzemnih garaža ispod HNK za kojeg su jedni tvrdili da je ‘spas za promet i parkiranje’ u centru, a drugi da je to nepotrebno ‘razapinjanje’ i ‘devastiranje’ Trga maršala Tita.

‘Uz projekt podzemne garaže ispod HNK vezuje se niz nepravilnosti i nelegitimnosti’, naveo je Maković pitajući se zašto za taj projekt, koji se predstavlja kao gradski, nije raspisan javni natječaj i zašto dosad nije predstavljen javnosti. Na konferenciji za novinare gdje su nazočili povjesničari umjetnosti, arhitekti i predstavnici gradske izvršne vlasti, projektant Boris Popović, arhitekt koji je projektirao i garažu Tuškanac, rekao je da je nova garaža na četiri etaže planirana sjeverno od HNK, a ulaz odnosno izlaz iz garaže uzduž zgrade kazališta.

‘Parking bi se ukinuo na cijelom Trgu kako bi se dobila vizura planirana prije 100 godina’, kazao je Popović dodajući kako su zelene površine Lenucijeve potkove projektom garaža ostale nedirnute. Na tu je tvrdnju reagirala povjesničarka umjetnosti Snješka Knežević rekavši kako je Lenucijeva potkova urbanistički ansambl, a i Maković je dometnuo da nisu u pitanju samo travnjaci nego cjeloviti kompleks. ‘To je razapinjanje povijesnog trga’, ocijenila je Snješka Knežević dodajući kako u cjelovitoj obnovi ‘zelene potkove’ Trg maršala Tita treba imati prioritet.

>> Bandić podupro izgradnju podzemne garaže ispod HNK

Profesor na Arhitektonskom fakultetu Nenad Fabijanić je upitao zašto se podzemna garaža ne gradi ispod obližnjeg srednjoškolskog igrališta, s čime se slaže i struka i javnost. ‘Zgrada HNK traži veliki zahvat na sanaciji i to bi trebao biti gradski prioritet, a ne garaža ispod zgrade sagrađene 1895. bez betona i na tlu gdje se nalazi glina’, kazao je. Ispred Zagrebačkog holdinga, direktor ‘Zagrebparkinga’ Mate Kraljević je podržao projekt, baš kao i Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti. (Hina)