U osnovnoj školi od prvog do četvrtog razreda naglasak je na:
- higijeni,
- prehrani,
- anatomskim razlikama među spolovima,
- kako nastaje život te
- o rodnim stereotipima obitelji
Od 5 do 8. razreda uči se o:
- pubertetu,
- promjenama na tijelu,
- seksualnosti,
- pornografiji,
- samopoštovanju te
- rizicima preranih spolnih odnosa.
Srednjoškolce se uči o:
- međusobnom ponašanju,
- štetnosti droga i alkohola,
- spolnom i rodnom nasilju,
- diskriminaciji spolnih manjina te
- homoseksualnosti i
- transeksualnosti.
Upravo o ovom posljednjem do sada se u školama nije učilo. Zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić ocijenio je kako po pitanju uvođenja spolnoga odgoja u škole nije poštivana demokratska procedura te naglasio da Crkva zagovara njezino poštivanje i pravo roditelja da odlučuju o onome o čemu trebaju odlučivati. Dodao je kako je predloženi model zdravstvenog odgoja opasan 'jer u nekim dijelovima razara čovjeka'.
Saborska oporba podržala je danas stav Crkve u protivljenju uvođenju zdravstvenog odgoja u škole, ocjenjujući kako se time nedopustivo dira u privatnost obitelji, dok među vladajućima nedopustivim smatraju zadiranje Crkve u svjetovne stvari, poput obrazovanja.
SDP-ovac Nenad Stazić, prozvao je, pak, Crkvu za nedopustivo zadiranje u svjetovne stvari. 'Mislim da se ovdje radi o nedopustivom, teškom zadiranju Crkve u jednu tako svjetovnu stvar kao što je obrazovanje', rekao je.
>> Jovanović: Zdravstveni odgoj ne krši ustavna prava roditelja
Stazić je naglasio kako se i do sada na vjeronauku tumačio jedan način postanka svijeta, a u zemljopisu drugi, da se u biologiji djecu u školi uči da je čovjek nastao na jedan način, a da Crkva uči drugačije, te da nikakvih problema nije bilo. 'I dosad se na vjeronauku tumačio jedan način postanka svijeta, a u zemljopisu sasvim drugi. U zemljopisu se uči da je svemir nastao prije 13,7 milijardi godina 'big bangom', a na vjeronauku da ga je Bog stvorio u sedam dana.
U biologiji se i danas u školi uči da je čovjek nastao na jedan način, a na vjeronauku da je nastao na drugi način, pa nikakvih problema nema. Prema tome, zašto bi bilo problema ako bi se u zdravstvenom odgoju razilazilo stajalište crkve i stajalište znanosti', poručio je Stazić.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook