Odlična vijest za potrošače

Uređaj vam se pokvario baš nakon isteka garancije? Uskoro će takve stvari rješavati - inspekcija

Ako vam se dogodilo da su vam perilica ili toster prestali raditi baš kad im je isteklo jamstvo – niste jedini, no tome će uskoro odzvoniti. Europska unija strogo zabranjuje tzv. programirano kvarenje uređaja, a kazne će biti drastične. Novi zakon stupa na snagu za dvije godine, ali za proizvođače prilagodba već počinje.

Od trgovine do prvog kvara perilici, sušilici i ostaloj bijeloj tehnici u prosjeku treba tri godine i dva mjeseca, elektronika se u prosjeku pokvari za dvije godine i 11 mjeseci, a mali kućanski aparati za dvije godine i jedan dan - obično baš kad istekne jamstvo.

Pokazalo je to europsko istraživanje, a primijetili su i građani.

"Koliko traje garancija, toliko traje i sam aparat", rekao je Dejan. "Pa da, crkla mi je pegla, veš mašina, suđerica, sve ovo što se često koristi, ovi mali aparati, još i ajde", dodala je Lana.

Pročitajte i ovo katastrofalni prozori "Odmah smo dotrčali i pomogli susjedima da iziđu": Mještani opisuju strašnu eksploziju zbog koje je peteročlana obitelj ostala bez doma

"Sad zadnju perilicu koju sam kupio, evo čim je isteklo, pokvarilo se, morao sam kupiti novu", poručio je Pavao.

Ubuduće će takve stvari "peglati" inspekcija. Dokaže li se da se radi o tzv. programiranom kvaru, proizvod će se ukloniti s tržišta cijele Europske unije, a proizvođač će platiti kaznu.

Potrošač je ovime dobio prava koja mu i pripadaju, objašnjava hrvatska eurozastupnica, koja to pokušava ozakoniti gotovo deset godina.

"Ovime štitimo potrošača, on ne mora ništa dokazivati, a ako mu se proda uređaj koji je upravo ovako, koji će se uranjeno pokvariti, kazne koje smo predvidjeli su minimalno četiri posto godišnjeg profita", objasnila je Biljana Borzan, eurozastupnica.

Kada za dvije godine, budete kupovali recimo perilicu, trgovac vas mora obavijestiti koliko joj koštaju rezervni dijelovi i koliko lako se može popraviti, donosi reporterka Dnevnika Nove TV Amela Čilić

"Mislim da je to jako dobra vijest jer se smanjuju nesuglasice između proizvođača, trgovaca i potrošača. Svakako njima ide to u prilog."

Pročitajte i ovo OBRAT U SLUČAJU Detalji ubojstva studentice u Osijeku: "Mijenjao je iskaze, tvrdio je i da se radi o samoubojstvu"

Ukupno 81 posto Europljana kupilo je novi kućanski uređaj, jer im je popravak starog bio neisplativ. Zna to dobro Filip, koji ih popravlja.

"Dosta aparata, pogotovo perilice i tako neke stvari s garancijom od pet do deset godina većinom se pokvare nakon tih pet do deset godina, i dakle, proizvođači čak to možda i namjerno rade tako da bi se uzele nove", istaknuo je Filip Vuger, serviser električnih uređaja.

Ni serviser, ni proizvođač, ni trgovac neće vam uskoro smjeti tvrditi kako vaša neispravna pećnica, sokovnik ili fen neće raditi sa zamjenskim dijelom, a isto će vrijediti i za lažne obavijesti poput ove - kako u perilici nedostaje sjaja, iako ste ga upravo unijeli.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.