Provjerili smo kako će se voće, povrće i meso prevoziti u Dubrovnik te kakva sudbina čeka kamenice iz malostonskog zaljeva na putu prema sjevernoj Hrvatskoj.
Plodan neretvanski kraj voćem i povrćem hrani mnoge pa i Dubrovnik. 'To je pokvarljiva roba. Osim toga, nema uvjeta, voze se pod ceradama i na suncu i to će biti problem', rekao je Ivica Mostarac, poljoprivredni proizvođač iz Metkovića.
>> Uskoro novi trilateralni pregovori o 'neumskom koridoru'
Ulaskom u uniju na dubrovačku tržnicu neretvansko voće i povrće dolazit će po posebnim pravilima. 'Povećat će se troškovi i blombiranja i čekanja', kaže Mostarac. Novi graniči prijelaz kod Neuma je spreman.
Iz Hrvatske u Hrvatsku moći će se cestom. Osim gužvi, problema neće biti za kamione građane i njihove kućne ljubimce. 'Moraju imati određenu dokumentaciju podrijetla tih životinja i moraju biti čipirane', rekao je Branko Šegon, pomoćnik ministra financija.
Radi se na edukaciji prijevoznika
Povrće, voće ili meso preko granice će u zapečaćenim kamionima. Za robu vrijednosti do 10 tisuća eura samo je potreban dokaz domaćeg porijekla. Za vrjednije i carinska deklaracija. Radi se na edukaciji prijevoznika.
'Educirat će se o tome koje tehničke pretpostavke moraju ispuniti kamioni da bi mogli uredno prolaziti carinsku crtu uz pečačenje', rekao je Šegon.
Živa stoka neće moći cestom. Morat će trajektnom linijom Ploče - Trpanj. 'Ja to prvi put od vas čujem', kaže Vido Pehar iz Ploča. 'Što se tiče žive stoke, moći će se prevoziti redovnim linijama ali će se moći tražiti i prioritet', rekao je Ivica Pećar, voditelj poslovnice JADROLINIJA. Mještani Ploča su zabrinuti.
Hoće li EU dati novac za Pelješki most?
'Ovo neće bit dobro za Ploče zbog velikog smrada i udisanja od stoke', kaže Drago Prgomet iz Ploča. Ovakvih dvojbi ne bi bilo da se Hrvatska uspjela teritorijalno povezati. Do kraja svibnja znat ćemo hoće li EU dati novac za izgradnju koridora ili Pelješkog mosta.
'Realno gledano sada je bolje rješenje izgradnja Pelješkog mosta ovog novog redefiniranog 30 posto jeftinijeg, ali to ne isključuje izgradnju neumskog koridora', rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa i infrastrukture. Ulaskom u uniju problem s prijevozom imat će i malostonski uzgajivači školjaka.
'Još nitko ne zna kako će sve ispast al sigurno će se smanjit proizvodnja ako bude problema preko prijelaza', rekao je Cvijetko Marković iz Malstonskog zaljeva. Delicija u kojoj su uživali i u doba dubrovačke republike tražena je posvuda. Gužve na granici koje bi mogle usporiti transport mogle bi za ovaj proizvod biti najveći problem.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook